آپشن و لوازم جانبي خودرو
آپشن و لوازم جانبي خودرو,اخبار خودرو,اسپرت ماشين,لوازم يدكي

كروز كنترل چيست و نحوه كار با آن چگونه است؟

سيستم كروز كنترل (Cruise Control) يا به عبارتي سيستم تثبيت كننده سرعت خودرو براي سهولت در رانندگي در بزرگراه‌ها و مسيرهاي باز بكار مي‌رود.

اين سيستم، در واقع ابزاري براي ثابت نگه داشتن سرعت خودرو حين رانندگي در سطح جاده‌ها، بزرگراه‌ها، يا اتوبان‌هاست. به‌طور مثال، اگر راننده بخواهد سرعت را روي ۱۲۰ كيلومتربرساعت ثابت نگه دارد، با فعال‌سازي كروز كنترل به‌راحتي مي‌تواند اين كار را انجام دهد.

كروز كنترل چيست

اساس اين ابزار به‌گونه‌اي است كه خودرو به‌صورت اتوماتيك مي‌تواند سرعت خودرو را تحت هر شرايطي از رانندگي ثابت نگه دارد. لازم به يادآوري است، زماني كه اين ابزار را فعال مي‌كنيد و سرعت خودرو روي عدد خاصي ثابت شده است، اين سرعت، در مسيرهاي سربالايي، سراشيبي، يا هنگام وزش باد مخالف، تغيير نخواهد كرد. گفتني است، كروز كنترل اين امكان را نيز در اختيار راننده قرار مي‌دهد تا بي آن‌كه نيازي به فشردن پدال‌هاي ترمز و گاز باشد، سرعت خودرو را با هر بار فشردن دكمه كنار فرمان، به ميزان يك كيلومتربرساعت، افزايش يا كاهش دهد.

كروز كنترل 206

لازم به ذكر است، كروز كنترل در خودروهاي با دنده اتوماتيك، با فشار دادن پدال ترمز و در خودروهاي با دنده دستي، با فشار دادن پدال كلاچ، از مدار خارج مي‌شود. البته پس از خارج شدن كروز كنترل از مدار، مجدداً با فشار دادن دكمه كروز كنترل مي‌توان آن‌را در مدار قرار داد و سرعت تنظيم شده توسط راننده را از حافظه سيستم، بازيابي كرد. اين سيستم بسته به شركت سازنده خودرو، ممكن است امكان تنظيم سرعت خودرو در بازه سرعت‌هاي زير 40 تا 50 كيلومتربرساعت را محدود سازد؛ زيرا كروز كنترل اساساً ويژه رانندگي در سطح اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها، و جاده‌هاي كم ترافيك است و استفاده از اين ابزار در سطح شهر منطقي نيست. هم‌چنين يادآوري مي‌شود كه استفاده از چنين ابزاري در آب و هواي برفي و باراني، جاده‌ها و مسيرهاي پرپيچ و خم و نيز براي رانندگاني كه همواره مشكل خواب آلودگي در حين رانندگي دارند، توصيه نمي‌شود.

اجزاي سيستم كروز كنترل:

سيستم كروز كنترل از سه قسمت اصلي تشكيل شده است:

واحد كنترل الكترونيكي (ECU):

در واقع قلب سيستم را تشكيل مي‌دهد و با پردازش اطلاعات ورودي، سيگنال‌هاي خروجي مناسب را ايجاد مي‌كند.

واحد فرمان (Command Module):

به راننده اين امكان را مي‌دهد كه فرمان‌هاي لازم جهت تثبيت سرعت، افزايش يا كاهش سرعت و ... را به سيستم وارد كند.

عملگر (Actuator):

به‌عنوان خروجي اصلي، ميزان باز و بسته شدن دريچه گاز را كنترل مي‌كند.

چگونگي كار با سيستم كروز كنترل:

شايد دكمه‌هاي Set/Accel ،Resume ،On/Off و Decelerate/Coast را روي ابزار كروز كنترل ديده باشيد. محل قرارگيري اين دكمه‌ها بسته به كارخانه سازنده خودرو، متفاوت است.

محل قرارگيري كروز كنترل

به‌طور مثال، در برخي خودروهاي آمريكايي، دكمه‌هاي كروز كنترل بر روي فرمان و در برخي ديگر، بر روي دسته راهنما، دسته برف پاك‌كن، و يا به شكل دسته جداگانه‌اي پشت فرمان، زير دسته راهنما، يا برف پاك‌كن قرار دارند. اكنون بايد ديد كه هر يك از اين دكمه‌ها چه عملكردي از خود نشان مي‌دهند.

دكمه هاي كروز كنترل

دكمه On/Off:

از آن‌جاكه سيستم كروز كنترل در اغلب خودروها به‌طور هميشگي فعال نيست، از اين دكمه براي فعال‌سازي آن استفاده مي‌شود.

دكمه Set/Accel:

پس از فعال‌سازي اين ابزار، ابتدا بايد با پدال گاز، سرعت خودرو را به ميزان موردنظر افزايش دهيد و سپس با فشار دادن دكمه Set، اين سرعت را براي خودرو ثابت نگه داريد. از دكمه Accel كه مخفف Accelerate و به معناي افزايش سرعت خودرو مي‌باشد، براي افزايش سرعت خودرو به ميزان يك كيلومتربرساعت در هر بار فشار دادن، استفاده مي‌شود. پس از افزايش سرعت از اين طريق، اين سرعت به عنوان سرعت ثابت خودرو در نظر گرفته شده و جايگزين سرعت ثابت قبلي مي‌شود.

دكمه Resume:

از اين دكمه زماني استفاده مي‌كنيم كه كروز كنترل را قبلاً از مدار خارج كرده باشيم و حال مي‌خواهيم آن‌را مجدداً فعال كنيم. اگر به خاطر داشته باشيد، كروز كنترل در حين فشار دادن پدال‌هاي ترمز (در خودروهاي دنده اتوماتيك) يا كلاچ (در خودروهاي دنده دستي) از مدار خارج مي‌شود. با استفاده از اين دكمه مي‌توان سرعت ثابت قبلي را از حافظه فراخواني و فعال كرد.

دكمه Decelerate/Coast:

اين دكمه در واقع نقش معكوس دكمه Accel را ايفا مي‌كند. به عبارتي، با فشار دادن اين دكمه مي‌توان سرعت خودرو را كاهش داد و آن‌را ثابت كرد.

دكمه Cancel:

برخي شركت‌هاي خودروسازي به‌منظور خارج كردن موقتي كروز كنترل از مدار، اين دكمه را درنظر گرفته‌اند. اما از آن‌جاكه با فشار دادن ترمز نيز مي‌توان كروز كنترل را از مدار خارج كرد، در برخي خودروها اين دكمه را نمي‌بينيد.

مكانيسم فعال‌سازي كروز كنترل:

كروز كنترل در واقع با تنظيم دريچه گاز خودرو، سرعت خودرو را كنترل مي‌كند. در خودروهاي مجهز به سيستم كروز كنترل، به محض اين‌كه اين سيستم فعال مي‌شود، كنترل دريچه گاز از پدال گاز به اين ابزار منتقل مي‌شود و باز و بسته شدن دريچه گاز، تحت كنترل اين ابزار در مي‌آيد.

مكانيسم فعال‌سازي ابزار كروز كنترل دو نوع است:

فعال‌سازي از طريق مكانيسم وكيوم (Vacuum):

فعال سازي از طريق مكانيسم نوع وكيوم شباهت بسيار زيادي به عملكرد بوستر ترمز دارد و مانند پدال گاز، با سيم به دريچه گاز وصل مي‌شود.

فعال‌سازي از طريق مكانيسم الكتريكي (Electrical):

فعال‌سازي از طريق مكانيسم الكتريكي نيز شباهت زيادي به سيستم استپر (Stepper) موتور دارد و دريچه گاز خودرو را به‌طور الكتريكي كنترل مي‌كند.

نسل جديد كروز كنترل با نام كروز كنترل هوشمند (Adaptive Cruise Control) قابليت تشخيص فاصله با خودروي پيش رو را نيز دارد. اين سيستم، مشابه كروز كنترل معمولي، سرعت خودرو را بر اساس سرعت مورد نظر راننده كه تنظيم شده است، كنترل مي‌كند. با اين تفاوت كه اين سيستم از آن‌جاكه مجهز به حسگرهاي خاصي مي‌باشد، سرعت خودرو را با توجه به فاصله تا خودروي جلويي تنظيم مي‌كند. ازاين رو، درصورتي كه فاصله خودرو تا خودروي جلويي، به دليل كاهش سرعت خودروي جلويي، از حد مجاز كمتر شود، سرعت خودرو به‌طور هوشمند از هدايت كروز كنترل خارج مي‌شود و كاهش مي‌يابد. اين سيستم در حال حاضر بر روي برخي خودروهاي لوكس و گران‌قيمت نصب شده است.

با توجه به اين‌كه كروز كنترل هوشمند در حقيقت چيزي فراتر از يك ثابت نگهدارنده سرعت است، با خيال راحت مي‌توان سرعت خودرو را در حين رانندگي در بزرگراه‌ها تنظيم كرد و به رانندگي ادامه داد. همان‌طوركه اشاره شد، در اين سيستم، از حسگرهاي خاصي استفاده شده است كه نسبت به هر نوع مانع يا خودرو جلويي حساس هستند و وجود آن‌ها را در مسير تشخيص مي‌دهند. بنابراين همان‌طوركه گفته شد، اين سيستم در چنين شرايطي سرعت خودرو را كاهش مي‌دهد و با عبور از مانع، مجدداً به سرعتي كه راننده از قبل تنظيم كرده بود، باز مي‌گردد.

هنگامي كه خودرو در شيب شديدي قرار دارد، تا شما بخواهيد شروع به حركت كنيد يعني ترمز دستي را رها كنيد يا پا از روي ترمز برداريد و پا روي گاز خودرو بگذاريد و اقدام به گاز دادن كنيد، خودرو مقداري به عقب مي‌رود يا در خودروهاي دنده دستي اگر عكس‌ العمل شما در نيم كلاچ كردن ضعيف باشد، ( كه تخصص راننده هاي قديمي بوده است ) خودرو مقداري به عقب مي‌رود كه اگر خودرويي پشت سر شما باشد يا عابري پشت سر شما در حال عبور باشد، با عقب رفتن خودرو، امكان برخود با آن‌ها را داريد كه باعث ايجاد خسارت و حادثه مي‌شود.

حال اين مشكل با اتوهولد كاملا برطرف مي‌شود، اين سيستم را با يك دكمه كه معمولا در كنار جعبه دنده است ميتوان كنترل كرد.

سيستم اتو هو لد توسعه يافته ترمز پارك الكترونيكي است. اين سيستم كه از طريق ABS/ESP واحد هيدروليك اداره ميشود، به كمك شما مي‌آيد تا از طريق چند سنسور، شيب را تشخيص داده و وقتي كه شما پدال ترمز را رها مي‌كنيد خودرو (بر خلاف خودروهايي كه به اين سيستم مجهز نيستند) به عقب نمي‌رود و سر جاي خود مي‌ايستد.

اگرچه شما پدال ترمز را رها كرده ايد و حتي از ترمز دستي هم استفاده نمي‌كنيد اما هنوز اين سيستم از نيروي ترمز استفاده مي‌كند و اجازه نمي‌دهد خودرو به سمت عقب برود و اگر سنسور سيستم هر گونه حركتي را در چرخ تشخيص دهد باز هم فشار ترمز بر چرخ را بيشتر ميكند تا خودرو در توقف كامل قرار گيرد، و تا زماني كه شما اقدام به فشار دادن پدال گاز نكنيد خودرو تكان نمي‌‌خورد، اما با فشار دادن پدال گاز خودرو بدون حركت به عقب، شروع به حركت مي‌كند.

با استفاده از اين سيستم رانندگي در كمال آرامش و با ايمني بيشتر خواهيد داشت

دي‌لايت در خودرو چيست و چرا استفاده از آن توصيه مي‌شود؟

دي‌لايت (Daylight)، ال‌اي‌دي روز يا روشنايي در روز؛ اگر علاقه‌مند به دنياي خودرو باشيد احتمالاً تاكنون اين نام‌ها را شنيده‌ايد. حتي در بسياري از خودروهاي جديد دي لايت به‌عنوان يكي از ويژگي‌هاي خودرو عنوان مي‌شود؛ اما دليل نصب و تأكيد بر چراغ‌هاي دي لايت چيست؟ آيا صرفاً جنبه زيبايي دارد يا براي آن كارايي بيشتري در نظر گرفته شده است؟

به گزارش ايران‌جيب به نقل از ماشين‌نو، چند سالي است كه اگر در خيابان‌ها راه برويد متوجه خودروهايي خارجي مي‌شويد كه در روز آفتابي با چراغ‌هاي روشن حركت مي‌كنند. شايد حتي آن را نوعي خودنمايي نيز تلقي كرده باشيد اما روي ديگر اين سكه همان جلب توجه شماست. تصور كنيد عرض خيابان را طي مي‌كنيد. اگر متوجه اين چراغ‌ها شويد طبيعتاً مي‌ايستيد تا خودروي موردنظر عبور كند.

تاريخچه دي لايت

براي فهم كاربرد چراغ‌هاي دي لايت بهتر است كمي به عقب بازگرديم. در كشورهاي حوزه اسكانديناوي به علت شرايط خاص جوي و مه‌آلود بودن دائمي هوا روشن بودن چراغ‌هاي خودرو در بيشتر فصول سال اجباري است. اين قانون سابقه‌اي چند ده ساله دارد؛ اما طي تحقيقي در سال ۲۰۰۸ توسط اداره امنيت ايالات متحده مشخص شد كه تعداد تصادفات خودروها با عابرين پياده و دوچرخه‌سوارها رو به افزايش است. اين در حالي بود كه در اين كشور خبري از مه‌آلود بود و شرايط خاص آب و هوايي نبود؛ بنابراين آنها چاره كار را در استفاده از دي لايت يا روشنايي در روز به‌منظور جلب توجه بيشتر عابران و ديگر رانندگان ديدند. در اين روش چراغ‌ها به‌طور خودكار يا دستي پس از روشن شدن خودرو به كار مي‌افتند و با نور پايين توجه سايرين را به خودروي عبوري جلب مي‌كنند. به‌واقع دي لايت مانند فانوسي در دست نابيناست.

كاربرد دي لايت

اگرچه در ايران با وجود آمار بالاي تصادفات هنوز عده زيادي كاربردي بهتر از زيبايي براي دي لايت پيدا نكرده‌اند و خودروسازهاي داخلي نيز به نصب اين آپشن بر روي خودروهاي خود تن نمي‌دهند اما جالب است بدانيد كه در ايالات متحده امريكا خودروهايي كه از سيستم دي لايت استفاده مي‌كنند مبلغ كمتري را بابت بيمه مي‌پردازند. اهميت اين چراغ‌ها به حدي است كه در كشورهاي حوزه اسكانديناوي استفاده از اين فناوري براي خودروسازان اجباري شده است.

نويگيشن چيست؟

نويگيشن به سيستم هدايت يا راهبري خودرو گفته مي‌شود.اين سيستم به وسيله نقشه موجود در حافظه خود محل خودرو را به صورت دقيق مشخص مي‌كند و با يك نمايشگر بزرگ كه در كنسول مياني قرار دارد , راننده را از سريعترين و نزديك ترين مسير ممكن, به مقصد راهنمايي مي‌كند

دكمه Drive Mode (حالت رانندگي ) :

همانطور كه مشخص است سيستمي براي تغييرحالت رانندگي در خودرومي باشد. به طور مثال در بعضي از خودروها اين سيستم به كار گرفته كه رانندگان مي توانند از بين سه حالت عادي، اسپرت و سازگار با محيط زيست (ECO) يكي را انتخاب كنند. اين سيستم هميشه در ابتدا روي حالت عادي قرار داشته و با يك بار فشار مي توانيد به حالت سازگار با محيط زيست در آورد. اما براي حالت اسپرت بايد دو بار آن را فشار دهيد تا شاهد فعال شدن حالت اسپرت در رانندگي خودروي خود باشيد.

سقف پانوراما و سقف سانروف چه تفاوتي با هم دارند؟

يكي از آپشن‌هايي كه در چند سال اخير بر روي خودروهاي لوكس قرار مي‌گيرد و رفته‌رفته متداول مي‌شود، سقف پانوراما بوده كه در برخي خودروها بصورت استاندارد وجود دارد. اين نوع سقف به گونه اي طراحي شده كه قابليت ديدن فضاي بيرون از خودرو را بصورت كامل براي سرنشينان آن فراهم كرده است و نيز داراي جنس بسيار مقاومي بوده كه در صورت تصادف و يا چپ كردن مانع از وارد شدن هرگونه صدمه‌اي به سرنشينان مي‌شود. برخلاف سانروف، پانوراما كل سقف خودرو را در بر مي‌گيرد و به صورت يك تكه و ۲ تكه در بسياري از خودروهاي لوكس وجود دارد. از ويژگي سقف پانوراما مي‌توان به ديد كامل براي تمامي سرنشينان و نيز افزايش نور درون خودرو اشاره كرد. در بعضي از سقف‌هاي پانوراما اين امكان وجود دارد كه بخش جلويي نيز همانند سانروف باز و بسته شود. همچنين به دليل وجود لايه‌ محافظتي سقف پانوراما، از ورود ۱۰۰درصدي اشعه UV به داخل خودرو جلوگيري مي‌شود.

سقف پانوراما يك آپشن جذاب و لذت بخش براي هر خودرويي به شمار مي رود، اين سقف براي بار اول از طرف كمپاني شورولت طراحي شد و اين كمپاني پرطرفدار در سال ۲۰۰۸ ميلادي و در يكي از خودروهاي خود با نام كروز از سقف پانوراما استفاده كرد.   اما نحوه طراحي سقف پانوراما طوري هستش كه از قسمت جلو سقف خودرو تا به آخر سقف كشيده شده تا سرنشينان خودرو(چه سرنشينان جلو و چه سرنشينان عقب) بتوانند كه ديد كاملي را داشته باشند. درباره نحوه باز و بسته شدن سقف پانوراما هم بايد بگم كه در بعضي از مدل ها باز و بسته شدن به صورت كامل انجام مي پذيرد و در برخي ديگر از مدل ها باز و بسته شدن به صورت نيمه كامل ميسر خواهد بود. در كل سقف پانوراما متشكل از دو سانروف است كه يك سانروف براي عقبي ها و آن يكي هم براي سرنشينان جلو قرار داده شده است. يكي از نكات مهم درباره اين سقف جنس آن است، لذا درباره ي جنس سقف پانوراما بايد گفت كه جنس سقف مذكور كلا شيشه اي است(شيشه سخت) يعني قطر شيشه هردو سانروف ۵ سانتي متري مي باشد. در ضمن در سقف پانوراما پلي كربنات وجود دارد كه اين پلي كربنات كمك مي كند كه ۶۰% انرژي خورشيد به خودرو شما ورود كند، و به طور كامل از ورود اشعه UV جلوگيري مي كند. اما خوب يكسري از دوستان در صحبت هاي خود از نگرانيشان در زمان چپ كردن خودرو سخن به ميان مي آورند، كه در پاسخ به اين عزيزان بايد بگم كه هيج جاي نگراني در اين خصوص وجود ندارد و به علت استفاده خودروسازان از شيشه سخت در زمان چپ شدن خودرو و وارد شدن ضربه به سقف پانوراما به هيچ وجه صدمه اي به سرنشينان درون خودرو ازجانب اين سقف وارد نخواهد شد. بدون شك سرنشينان خودروهايي كه از سقف پانوراما بهره مي برند لذت خاصي را در روز و شب خواهند برد(در زمان حضور در خودرو) چرا كه در روز شاهد زيبايي هاي تابش خورشيد هستند و حتي با باز كردن سقف پانوراما در هواي گرم تابستان از نسيم دلنشين عبوري از سقف خودرو خود لذت خواهند برد و در تاريكي شب از زيبايي ستاره ها بهره مند خواهند شد. مخصوصا اگر محل عبوري آن ها در كوير خشك باشد. خوب دوستان همان طور كه در ابتداي مقاله هم گفتيم پس از تعريف سقف پانوراما، تعريف كلي هم از سقف سانروف مي دهيم تا شما در انتهاي اين مقاله تفاوت بين سانروف و سقف پانوراما را از بر شويد.

سانروف سقفي از جنس شيشه است كه حدود يك سوم مساحت كلي سقف خودرو را شامل مي شود. سقف سانروف به دو صورت دستي و برقي موجود است، كه يكي از اين دو مورد يعني حالت دستي آن منسوخ گرديده است. ورود نور دلنشين خورشيد و باد ملايم بيرون خودرو به طرفداران سقف سانروف افزوده است.

سانروف از ابتداي كارش تا به امروز در سه مدل متفاوت عرضه شده است كه اين سه مدل(از لحاظ جنس) عبارتند از:

بي شك شما هم به مانند من اطلاع داريد كه سانروف يك آپشن نوپا و جديد نيست ولي با اين وجود چندي پيش و در مراسم رونمايي دنا پلاس آبي پوشان جاده مخصوص كرج با ذوق فراوان گفتند كه دنا پلاس اولين خودروي ملي مجهز به سانروف است، لذا اين امر نشان ميدهد كه با وجود قدمت نسبتا زياد سانروف ما شاهد حضور اين آپشن در خودروهاي معمولي نيستيم. و حتي كمپاني هاي خودروسازي در بعضي از خودروهايشان(ارزان قيمت) سانروف را به عنوان آپشن تلقي و از آن به صورت سفارشي در خودرو خود نصب مي كنند، البته در حال حاضر كمپاني هاي درخور جهاني در كلاس هاي خودرويي معدودي به عنوان يك آپشن استاندارد از اين نوع سقف استفاده مي كند كه اين كلاس ها عبارتند از:

آپشن اتولايت يا همان سنسور نور ، قابليت روشن شدن خودكار چراغ خودرو در هنگام كاهش نور محيط دارد، راننده براي ورود و خروج از محيط پر نور و كم نور احتياج به خاموش و روشن كردن چراغ به صورت دستي ندارد و اين عمل به صورت خودكار انجام ميگيرد.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۱۹:۳۲ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

فروش خودرو، تكنولوژي‌ها و قابليت‌هاي جديد صنعت خودرو پيش از همه در نمونه‌هاي لوكس استفاده مي‌شوند و بعد از مدتي به ساير مدل‌هاي خودرو راه پيدا مي‌كنند. براي آشنايي با ۱۵ تكنولوژي كاربردي كه پيش‌تر تنها در خودروهاي لوكس و گران قيمت موجود بودند،با ما همراه باشيد.

از ابتداي پيدايش صنعت خودروسازي همواره خودروها و امكانات آن‌ها به دو دسته لوكس و معمولي تقسيم مي‌شدند و طي ده‌هاي اخير با افزايش كلاس‌هاي متنوع اين فاصله افزايش يافته است. با اين حال به دليل رقابت بسيار شديد در كلاس خودروهاي معمولي، شركت‌هاي توليد‌كننده با افزودن امكانات و قابليت‌هاي نمونه‌هاي موجود در محصولات لوكس، سعي در جذب هر چه بيشتر مشتريان به خودروهاي خود دارند. به همين دليل در بعضي از خودروهاي اقتصادي شاهد سيستم‌هاي كنترل فعال خودرو و چند رسانه‌اي هستيم، كه حتي با نمونه‌هاي موجود در خودرو‌هاي لوكس نيز برابري مي كنند.

نقشه‌ها و سيستم‌هاي مسيريابي قديمي همانند بازي‌هاي كنسول سوپرنينتندو بودند و از گرافيك پاييني بهره مي‌بردند.

اين روند از سال ۲۰۰۰ تغييرات عمده‌اي به خود ديد و پيشنهاد مسير تنها قابليت‌ اين سيستم‌ها نبود. در حال حاضر سيستم‌هاي مسيريابي از نقشه‌هايي با قابليت نمايش از چند زاويه، رندر سه بعدي و حتي گوگل ارث بهره مي‌برند و تقريبا تمامي خودروهاي در حال فروش به اين سيستم مجهز هستند. سيستم‌هاي ناوبري مدرن علاوه بر پيشنهاد مسير، اكنون گزارشات ترافيكي منطقه را براي نمايش سريع‌ترين مسير به مقصد نيز ارايه مي‌دهند و هم‌چنين مي‌توانند نزديك‌ترين جايگاه سوخت رساني، رستوران و مراكز خريد را نمايش دهند.

پيش‌تر تنها مدل‌هاي انگشت شماري از خودروهاي معمولي بودند كه همراه خود صندلي‌هاي جلوي مجهز به سردكن را نيز ارايه دهند.

اين سيستم در مناطق گرمسيري مي‌تواند تاثير بسزايي در تجربه‌ي رانندگي بگذارد. در حال حاضر تعداد زيادي از خودروهاي خانوادگي ارزان قيمت از اين آپشن بهره مي‌برند كه هيونداي سوناتا، فورد فيوژن و كيا سول نمونه‌اي از آن‌ها هستند.

همانند سيستم خنك كننده صندلي‌هاي جلو، گرم‌كن صندلي‌هاي عقب نيز پيش‌تر تنها در خودرو‌هاي سايز متوسط و يا فول سايز لوكس در دسترس بود و خودروهاي معمولي فقط از اين سيستم در صندلي‌هاي رديف جلو بهره مي‌بردند. به همين دليل اگر اين قابليت براي مشتريان از اولويت بالايي برخوردار بود، مجبور بودند دو يا سه برابر قيمت خودروي خود را جهت تهيه‌ي مدل‌هاي مجهز به گرم‌كن در رديف عقب پس‌انداز كنند.

با اين كه هنوز سيستم نام‌برده به صورت آپشن در خودروهاي معمولي وجود دارد، اما در هر حال مي‌توانيد با پرداخت مبلغ بسيار كم‌تر از اين امكان در خودروي خود نيز از آن بهره ببريد. هيونداي سوناتا و كيا اپتيما اولين سدان‌هاي خانوادگي بودند كه امكان سفارش اين آپشن را در اختيار خريداران خود گذاشتند. اكنون خودروهاي سايز كوچك نيز همانند كيا سراتو و هوندا سيويك نيز به سيستم گرم‌كن در صندلي‌هاي عقب مجهز هستند.

براي لذت بردن از پوشش چرم صندلي‌ها نيازي نيست ۵۰۰۰۰ دلار جهت خريد بي‌ام‌و سري پنج و يا آئودي A6 هزينه كنيد. به لطف ساير توليد‌كننده‌ها و كيا در راس آن‌ها، اكنون به راحتي مي‌توانيد پوشش چرم را براي صندلي‌هاي خودروي خود سفارش دهيد.

شركت‌هاي خودروسازي پا را از اين هم فراتر گذاشته‌اند و صندلي‌هاي چرم در بعضي از مدل‌هاي اقتصادي به صورت استاندارد در دسترس مشتريان قرار مي‌گيرد. امكان انتخاب رنگ بين گزينه‌هاي مشكي، قرمز، كرم و سفيد نيز وجود دارد.

سقف‌هاي عظيم پانوراما اين روز‌ها در اكثر خودروها وجود دارند، اما تا چندي پيش خريداران براي لذت بردن از آن‌ها مجبور بودند به سراغ مدل‌هاي لوكس گران‌ قيمت برند.

سايان تي‌سي (Scion TC) در سال ۲۰۰۵ اولين خودرويي بود كه علي‌رغم قيمت ارزان خود از سقف پانوراما بهره مي‌برد. در حال حاضر اكثر خودرو‌ها از نيسان روگ گرفته تا هيونداي ولوستر به آپشن سقف پانوراما مجهز شده‌اند.

اكنون خودرو‌هاي معمولي و با قيمت پايين نيز به ليست بلند بالايي از انواع سيستم‌هاي ايمني و كنترل خودرو مجهز هستند. سيستم‌هاي هشدار موانع موجود در نقاط كور، ترمز خودكار براي پيشگيري از برخورد به خودروهاي روبرو و هشدار حفظ لِين را مي‌توان در اكثر خودرو‌ها اعم از نمونه‌‌هاي لوكس و عادي يافت.

حتي با ارزان‌تر شدن قيمت تمام شده‌ي سيستم‌هاي پيشرفته‌اي هم‌چون تشخيص عابران و جلوگيري از برخورد خودرو با آن‌ها را نيز در تعدادي از خودرو‌هاي رده‌ي خانوادگي ارزان‌ قيمت استفاده شده‌اند. يكي از نقاط قوت سوبارو تجهيز خودروهاي اين برند به انواع مختلفي از سيستم‌هاي ايمني سرنشينان است.

با افزايش اندازه‌ي خودرو‌ها، نياز مبرمي به استفاده از دوربين‌هاي كمكي پارك احساس مي‌شد. به همين دليل خودروسازان براي افزايش مانورپذيري محصولات خود، به استفاده‌ از انواع مختلف دوربين در اطراف خودرو روي آوردند.

اكنون با فشار استاندارد‌هاي امنيتي، دوربين‌هاي مذكور راه خود را به خودروهاي ارزان قيمت هم يافته‌اند و علاوه بر وجود دوربين عقب، در اطراف خودرو نيز دوربين‌هاي ديگري به كار رفته است تا به راننده ديد ۳۶۰ درجه‌اي از اطراف خودرو را بدهد.

پس از اقدام آئودي براي تجاري سازي و شروع استفاده از ال‌اي‌دي در چراغ‌هاي خودروها، اكنون شاهد استفاده‌ي گسترده‌ي ال‌اي‌دي و جايگزيني آن به نمونه‌هاي هالوژن و زنون در انواع مختلف برند‌هاي خودرو هستيم.

ال‌اي‌دي ها علاوه بر روشنايي بيشتر، عمر بسيار بالاتري نسبت به تكنولوژي‌هاي پيشين دارند. مزدا ۶ و هوندا آكورد از جمله خودروهايي هستند كه از چراغ‌هاي جلو مجهز به ال‌اي‌دي بهره مي‌برند.

با افزايش تقاضا و نفوذ بيشتر خودروها در ميان اقشار مختلف، خودروسازان سعي مي‌كنند با ارايه‌ي آپشن‌هاي مختلف نظر انواع سلايق مختلف را به خود جلب كنند. حالات مختلف رانندگي يكي از اين آپشن‌هاي جذاب است كه پيش‌تر در خودرو‌هاي اسپرت و لوكس وجود داشت.

خودرو‌هاي معمولي نيز براي افزايش جذابيت رانندگي، سيستم  تعويض رفتار خودرو را به كار گرفته‌اند. شورولت و هوندا از اولين شركت‌هاي خودروسازي بودند كه قابليت نام برده را به محصولات خود افزوده‌اند.

يكي از نقاط قوت سيستم‌هاي چندرسانه‌اي و سرگرمي خودروهاي لوكس، قابليت اتصال آن‌ها به اينترنت و بهره بردن از اطلاعات آنلاين جهت ارايه‌ي پيشنهادات بهتر بود. اين موضع باعث برتري بي‌چون چراي سيستم‌هاي اطلاع‌رساني و چندرسانه‌اي برند‌هايي مانند مرسدس بنز (COMAND)، بي‌ام‌و (iDrive) و آئودي (MMI) نسبت به خودرو‌هاي رده‌ي قيمتي پايين‌تر شده بود.

با توسعه‌ي شبكه‌هاي ارتباطي و به لطف ۴G در حال حاضر اكثر خودرو‌هاي اقتصادي نيز از قابليت اتصال به اينترنت بهره مي‌برند. البته در نظر داشته باشيد فارغ از نوع خودرو، چه لوكس چه معمولي، بايد مباغي را ماهانه جهت هزينه‌ي اتصال به اينترنت خودروي خود بپردازيد.

هدآپ ديسپلي يا نمايشگر شيشه‌ي جلو يكي از تكنولوژي ‌هاي به نسبت نوين دنياي خودرو است كه با نمايش اطلاعات ضروري خودرو بر روي شيشه‌ي جلو، باعث عدم نياز راننده به توجه به صفحه‌ي كيلومتر شمار مي‌شود.

بدين وسيله همواره تمام توجه راننده به جاده خواهد بود. تكنولوژي نام برده را تا چندي پيش تنها در خودروهاي گران قيمت يافت مي‌شد. همانند ساير تكنولوژي و سيستم‌هاي نوين، هد آپ ديسپلي نيز به سرعت در حال وارد شدن به خودروهاي اقتصادي است. مزدا از اولين توليدكنندگان خودرو بود كه محصولات ارزان قيمت خود را به سيستم نام برده مجهز كرد. مزدا علاوه بر سرعت و وضعيت بنزين نقشه‌هاي مسير يابي را هم بر شيشه‌ي جلو نمايش مي‌داد.

شايد آپشن ذكر شده اهميت زيادي براي شما نداشته باشد. اما طرح الماسي پوشش صندلي‌ها علاوه بر ظاهر بسيار زيباي خود، باعث جلوگيري از تعرق زياد سرنشينان خواهد شد.

اين طرح به علت هزينه‌ي بالاي آن پيش‌تر فقط در صندلي‌هاي خودروهاي لوكس يافت مي‌شد اما اكنون برند‌هاي زيادي مانند كيا، نيسان و فورد از پوشش‌هاي صندلي با طراح الماسي بهره مي‌برند.

پس از گرمكن‌هاي صندلي، نوبت به گرمكن فرمان رسيده است تا به سرعت جاي خود را در خودروهاي اقتصادي باز كند.

اكنون مشتريان مناطق سردسيري نيازي ندارند تا براي بهره بردن از اين سيستم هزينه‌ي زيادي را متحمل شوند. تقريبا تمامي خودروهاي هيونداي و كيا از اين آپشن بهره مي‌برند.

هنگامي كه تعداد زيادي از اعضاي خانواده از يك خودرو استفاده مي‌كنند، كاربردي ترين قابليت ممكن، حافظه‌ي صندلي خواهد بود تا تنظيمات هر فرد را ذخيره و راننده در زمان نياز تنها با فشردن دكمه‌ي مورد نظر صندلي، غربيلك فرمان و آينه‌ها را به حالت دلخواه خود تنظيم كند.

به لطف تلاش خودروسازان اين قابليت را مي‌توان در خودروهاي ارزان قيمت و اقتصادي نيز يافت. اگر چندين نفر در خانواده‌ي شما از خودرو استفاده خواهند كرد، مي‌توانيد با خريد كيا اپتيما، نيسان مورانو و هيونداي سوناتا، از اين تكنولوژي كاربردي بهره ببريد.

پيش از شروع هزاره‌ي سوم يافتن خودرويي ارزان قيمت و مجهز به صندلي‌هاي برقي امري سخت بود. اما با پيشرفت صنعت خودرو و افزايش تقاضاي خريداران به اين سيستم، اكنون تمامي خودروهاي بازار به صندلي‌هايي با قابليت تنظيم برقي مجهز شده‌اند.

البته در نظر داشته باشيد در بعضي از مدل‌ها تنها صندلي راننده از اين قابليت بهره مي برد و تجهيز صندلي كمك راننده به موتور تنظيم برقي نيازمند پرداخت مبلغ اضافه خواهد بود.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۵۳:۴۹ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

اطلس خودرو نمايندگي  محصولات كيا در ايران، قيمت جديد محصولات خود را به همراه قيمت مدل‌هاي 2018 اعلام كرده است، اما ظاهرا اين قيمت گذاري ها شامل ماليات بر ارزش افزوده و برخي عوارض ديگر نمي شود و در نهايت قيمت پرداختي توسط مشتري حتي نسبت به رقم هاي ذكر شده در جدول ذيل نيز بيشتر است.

براي مثال در شرايطي كه بهاي هاچ بك كوچيك درون شهري پيكانتو در اين جدول براي مدل دو سال قبل (2016) برابر با 99 ميليون تومان اعلام شده است، با احتساب ماليات بر ارزش افزوده اين رقم به حدود 110 ميليون تومان افزايش مي يابد.

از اين رو مي توان گفت كه در بسياري موارد با توجه به تعرفه هاي جديد واردات خودرو به ايران، اختلاف قيمت خودروهاي وارداتي نسبت به نمونه هاي مونتاژ داخل توجيه پذير نخواهد بود.

براي مثال هيونداي I10 كرمان موتور با مشخصاتي كاملا مشابه با كيا پيكانتو و توليد امسال (1396) كمتر از 80 ميليون تومان قيمت دارد و طبيعتا وجود 30 ميليون تومان اختلاف قيمت بين خودروهاي مونتاژي و وارداتي مشابه مي تواند مشتريان را به سمت خريد خودروهاي مونتاژي سوق دهد.

نكته جالب توجه ديگر آنكه طبق اين قيمت گذاري جديد بين نسل فعلي سراتو (2017) كه با قيمتي بيش از 200 ميليون تومان عرضه مي شود و نسخه مونتاژي نسل قبل كه توسط سايپا با قيمت 104 ميليون تومان فروخته مي شود، در حدود يكصد ميليون تومان اختلاف قيمت ايجاد شده است، پديده اي عجيب كه احتمالا به جز ايران در هيچ كجاي ديگر جهان نمي توان مشابه آن را ديد.

 

ليست قيمت محصولات كيا در ايران/دي 96:

 

خودرو    مدل       قيمت قبل (تومان)  قيمت جديد (تومان)

سورنتو   2016     274/261/000      303/572/000

سورنتو   2018     ---        324/319/000

اسپورتيج 2017     235/309/000      279/899/000

اپتيما      2016     219/583/000      234/183/000

اپتيما      2018     ---        266/583/000

كارنز     2017     182/000/000      228/877/000

سراتو     2017     162/488/000      199/540/000

پيكانتو    2016     93/665/000        99/105/000

 

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۴۷:۴۹ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

اوايل امسال و در روزهاي آغازين فروردين بود كه كمپاني كره اي سنگ يانگ از نسل جديد ركستون با كد G4 رونمايي كرد. اين نسل از ركستون ظاهرا با همكاري استوديوي معروف پينين فارينا خلق شده، به همين جهت از طراحي زيباتر و منطقي تري در مقايسه با نسل قبل برخوردار است. البته اين مساله نسبي بوده و عادت كردن به نماي عقب ركستون جديد هم، كمي دشوار به نظر مي رسد.

ركستون سنگ يانگ

طي روزهاي اخير، رامك خودرو، نماينده وطني سانگ يانگ نيز از اين خودرو در بازار ايران رونمايي كرده است. ركستون در سال 2001 بر روي پلت فرم نسل نخست مرسدس بنز M كلاس به بازار معرفي شد اما نسل جديد اين خودرو از شاسي و پلت فرم اختصاصي سنگ يانگ سود مي برد.

ركستون جديد با طول كلي 4.8 متر، فاصله محوري 2.8 متر، عرض كلي، 1.9 متر و ارتفاع 1.8 متر، به راستي خودرو بزرگي است و تقريبا از ابعادي در حدود نسل فعلي تويوتا لندكروزر برخوردار است. به همين دليل نصب صندلي هاي رديف سوم (هفت سرنشين) يا حمل 800 ليتر بار به همراه پنج سرنشين براي نسل جديد ركستون ممكن شده است.

تجهيزات رفاهي سنگ يانگ ركستون

در داخل كابين سنگ يانگ سورپرايزهاي زيادي را براي خريداران ركستون G4 دارد. فضاي كافي براي حمل 7 سرنشين، تودوزي چرم، امكان انتخاب صفحه نمايش بزرگ 9.2 اينچي (8 اينچي براي بازار ايران) براي سيستم اينفوتينمنت متصل به دوربين 360 درجه، درب صندوق برقي، كروز كنترل هوشمند، شيشه هاي جلوي فتوكروميك و شيشه هاي عقب دودي، خروجي 12 ولت جلو و عقب و مبدل برق شهري 220 ولت، پشتيباني از اندرويد اتو و اپل كار پلي در حالت استاندارد و سانروف تنها برخي از اين تجهيزات هستند.

در ليست تجهيزات ايمني و رفاهي ركستون مواردي مثل 9 كيسه هوا، سيستم كنترل نقاط كور، سيستم ضد واژگوني، سيستم كمك به پايين آمدن از سراشيبي ها يا شروع حركت در سربالايي، سيستم كمكي پارك، صندلي هاي سرد و گرم شونده، گرمكن فرمان، سيستم تهويه دوگانه، حافظه سه گانه براي صندلي راننده، تهويه مطبوع دوگانه با دريچه تهويه رديف سوم، سيستم اتوماتيك ضد بخار شيشه، سيستم رادار جلو و بين خطوط، سازه بدنه تشكيل شده از فولاد مقاومت بالا و كامپيوتر سفري 3.5 اينچي ديده مي شوند.

براي تامين نيروي اين نسل از ركستون، كره اي ها يك موتور بنزيني 2 ليتري توربوشارژ و يك موتور ديزلي 2.2 ليتري تدارك ديده اند. طبق اطلاعات موجود نمونه بنزيني قادر به توليد 222 اسب بخار قدرت و 350 نيوتن متر گشتاور بوده و به واسطه گيربكس شش سرعته خودكار ساخت آيسين مي تواند هر چهار چرخ را به حركت در بياورد.

ساختار تعليق چرخ هاي جلو از نوع جناغي دوبل انتخاب شده و براي چرخ هاي عيب نيز شاهد استفاده از سيستم تعليق مدرن پنج اتصالي مولتي لينك هستيم. ركستون جديد به شكل پيش فرض نيروي خود را به چرخ هاي عقب منتقل مي كند اما با فشردن دكمه 4WD امكان انتقال نيرو به چرخ هاي جلو نيز ايجاد مي شود، همچنين دنده هاي كمكي سبك و سنگين نيز براي گذر از مسيرهاي ناهموار در نظر گرفته شده اند.

يكي از نقاط قوت ركستون شاسي مستقل و جدا از بدنه آنست كه باعث مي شود توانايي هاي افرود خودرو در سطحي فراتر قرار بگيرد. اگر اين ويژگي را در كنار انتقال قدرت به هر دو محور و وجود حالت مخصوص پيمايش مسيرهاي صعب العبور با دنده سنگين قرار دهيم، با يك شاسي بلند آفرود بسيار توانمند روبرو خواهيم بود.

با توجه به شرايط حاكم بر بازار ايران اين خودرو از لحاظ قيمتي به احتمال بسيار زياد بايد به مصاف رقبايي مثل هيونداي سانتافه، كيا سورنتو، نيسان اكس-تريل، رنو كولئوس و ميتسوبيشي اوتلندر برود، اما اين يك واقعيت است كه ركستون نسبت به تمامي اين خودروها، از مشخصات ديناميكي و آفرودي بهتري برخوردار است و با توجه به ابعاد بزرگترش مي تواند در مسافرت هاي خانوادگي نيز كاربردي تر باشد.

رامك خودرو اما هنوز قيمت دقيق ركستون جديد را اعلام نكرده است، اما با توجه به قيمت ارزي ركستون كه از سانتافه بيشتر است و تعرفه هاي جديد واردات خودرو به كشورمان كه باعث مي شود ركستون با موتور 2 ليتري توربو، با تعرفه كمتري نسبت به سانتافه با موتور 2.4 ليتري به ايران وارد، شود، بايد منتظر قيمت گذاري نهايي ركستون در ايران ماند.

البته براساس شايعات غير رسمي با اين حساب در زمان فعلي مي توان رقمي در حدود 300 الي 320 ميليون تومان را براي آن متصور شد.

حال بايد منتظر ماند و ديد كه در عمل ميزان استقبال مشتريان از اين SUV متفاوت در بازار شلوغ كراس اوور هاي 300 ميليوني تا چه ميزان خواهد بود؟

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۴۴:۵۷ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

بازار خودرو پايتخت روزهاي متفاوتي از سال را پشت سر مي گذارد به طوري كه با وجود عرضه مناسب خودرو به بازار باز هم شاهد روند صعودي قيمت ها طي يك ماه گذشته بوديم.

در اين بين خودروهاي قديمي خودروسازان داخلي با وجود توليد و عرضه مناسب به بازار بازهم با افزايش قيمت مواجه شدند اين در شرايطي است كه تا پايان سال تنها دو ماه و اندي ديگر باقي است و سال آينده توليدكنندگان بار ديگر قيمت هاي جديد خود را به شوراي رقابت ارائه خواهند كرد. با اين وجود در شرايط كنوني، قيمت خودروهاي داخلي در بازار با توجه به روند صعودي قيمت ارز و همچنين احتمال تغييرات تعرفه اي قطعات با افزايش قيمت مواجه شده است.

از سوي ديگر خودروسازان كشور با مجوز پليس راهور موفق به اخذ پلاك ۹۷ شدند كه همين امر نيز قيمت داخلي ها را بالا كشيده است.بررسي بازار خودروهاي داخلي نشان مي دهد قيمت خودروهاي مدل ۹۷ كه در روزهاي ابتدايي عرضه در اوايل ماه جاري نسبت به مدل هاي ۹۶ افزايش يافته بود، حالا روندي كاهشي به خود گرفته است. به گزارش دنياي اقتصاد، در اين راستا قيمت پژو ۴۰۵ مدل ۹۷ كه در روزهاي گذشته در بازار به ۳۳ ميليون تومان رسيده بود، حالا با كاهش ۴۰۰ هزار توماني روبه رو شده و در بازار به قيمت ۳۲ميليون و ۶۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي شود. همچنين برخي از محصولات سايپا با پلاك ۹۷ نيز در روزهاي اوليه تحويل با افزايش قيمت مواجه بود كه با عرضه مناسب از سوي اين شركت، قيمت ها تاحدودي متعادل شد. در اين بين به نظر مي رسد كه با نزديك شدن به روزهاي آخر سال شاهد افزايش تقاضا براي مسافرت هاي نوروزي باشيم كه اين امر باز هم افزايش قيمت ها را به دنبال دارد.

به اين ترتيب بسياري از دست اندركاران و فعالان بازار توصيه مي كنند مشترياني كه قصد خريد خودرو دارند براي تهيه محصول مورد نظر خود با قيمت مناسب، هرچه زودتر اقدام كنند و خريد را به روزهاي انتهايي سال محول نكنند. اما احتمال افزايش قيمت خودروهاي مونتاژي نيز دور از ذهن نيست. درحال حاضر خودروهاي چيني مونتاژي به دليل تنوع محصول و آپشن، با تقاضاي زيادي از سوي مشتريان ايراني روبه رو شده است اين در شرايطي است كه به نظر مي رسد با افزايش احتمالي تعرفه واردات قطعات خودرو دير يا زود اين خودروها نيز روند صعودي در قيمت ها داشته باشند. از دو هفته پيش تاكنون با بازگشايي سايت ثبت سفارش، واردات خودرو با دستورالعمل جديد هيات دولت صورت مي گيرد به طوري كه تعرفه واردات بين ۷۵ تا ۹۵درصد افزايش يافته است. در اين بين مسوولان صنعتي كشور از افزايش تعرفه واردات قطعات خودرو نيز خبر دادند اين در شرايطي است كه طبق روال معمول تعرفه واردات خودرو و قطعه با فاصله اي مشخص در حركت بوده و هيچ گاه فاصله زيادي بين آنها نبوده است.

در اين بين هرچند برخي مقامات صنعتي كشور به دنبال افزايش تعرفه واردات از تغييرات در تعرفه قطعات نيز خبر داده اند اما احتمال دارد كه دولت براي تشويق واردكنندگان به داخلي سازي، از افزايش تعرفه قطعه چشم پوشي كند. بر اين اساس با در نظر گرفتن اين احتمالات، امكان ثبات يا روند صعودي قيمت چيني ها وجود دارد. اما خودروهاي وارداتي نيز در بازار وضعيت آشفته اي دارند، در اين بين هرچند واردكنندگان با بهانه توقف سايت ثبت سفارش، اقدام به افزايش قيمت خودروهاي وارداتي خود كرده اند، اما سكوت سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان در برابر اين اقدام واردكنندگان جاي سوال دارد؛ چراكه واردات در اين مدت متوقف نبوده و حتي در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳درصد نيز رشد داشته است. طبق آمارهاي گمرك طي ۸ ماهه امسال ۵۵ هزار دستگاه خودرو وارد كشور شده است. با اين حال اما واردكنندگان به بهانه هايي همچون توقف ثبت سفارش و حتي افزايش نرخ ارز كه ربطي به ورود خودروهاي خارجي نداشته نسبت به افزايش قيمت ها اقدام كرده اند. در اين بين گفته شده كه قيمت ها در خودروهاي بنزيني ۵/۳۸ درصد و در خودروهاي هيبريدي ۴۲ درصد افزايش داشته است.

اما اين قيمت ها هنوز مشمول افزايش تعرفه ها نشده اند و خودروهاي ۲۰۱۸ با تعرفه جديد وارد كشور خواهند شد كه به طور حتم با قيمت هاي بالايي عرضه مي شوند. در اين بين برخي واردكنندگان قيمت هاي فعلي وارداتي ها را به فعالان بازار نسبت مي دهند، حال آنكه نمايشگاهداران، شركت هاي رسمي واردكننده خودرو را عامل اصلي گراني خودروهاي خارجي در بازار مي دانند. نمايشگاهداران معتقدند كه بازار تعداد محدودي خودرو را از نمايندگي ها براي فروش، خريداري مي كند و در مقابل هم فرصت كمي براي فروش و شماره گذاري آنها دارند. حال آنكه ورودي خودروها به كشور مشخص است و وقتي گفته مي شود ۵۲ هزار خودرو وارد كشور شده بايد بررسي شود، از سوي چه كساني وارد شده و چه تعداد از آنها شماره گذاري شده اند.

در هر صورت آنچه هم اكنون در بازار وارداتي ها اتفاق افتاده، آشفتگي در قيمت و عرضه اين نوع خودروها به بازار است. به قول يك كارشناس خودرويي درحال حاضر با توجه به افزايش قيمت و حتي عرضه اندك وارداتي ها به بازار، اين محصولات باز هم به كالاي سرمايه اي تبديل شده و بسياري براي خريد آن هجوم آورده اند و آن را در انبارها ذخيره مي كنند تا در فرصت مناسب به فروش برسانند. در هر صورت آنچه كه كارشناسان توصيه مي كنند اين است كه با توجه به واردات قابل توجه خودروهاي خارجي به كشور به نظر مي رسد كه خودروهاي سال ۲۰۱۷ با دخالت سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان با قيمت متعادل تري عرضه شوند

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۳۶:۵۱ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

مدير پروژه طراحي و ساخت پلت‌فرم خودروي SP۱۰۰ از ساخت نخستين نمونه‌هاي خودرو بر روي اين پلت‌فرم خبر داد. فرهنگ ذبيحيان اظهار كرد: ۲۰ دستگاه بدنه و چهار دستگاه خودروي كامل بر روي پلت‌فرم SP۱۰۰ توليد شده است.

وي ادامه داد: ساخت نمونه هاي اوليه اين خودرو با هدف صحه گذاري طراحي و انجام آزمون هاي مختلف خودرويي قبل از مرحله تجاري سازي صورت گرفته است.

قائم مقام مركز تحقيقات و نوآوري سايپا و مدير پروژه طراحي و ساخت پلت‌فرم SP۱۰۰ افزود: از جمله اين آزمون ها مي توان به تست تصادف، كاليبراسيون موتور، كاليبراسيون ايربگ، ارتعاشات عمر و دوام، فرمان پذيري، سيستم خنك كاري، وضعيت چراغها و روشنايي، اندازه گيري درزهاي بين دربها، انواع تست هاي جاده اي، تستهاي كمربند، نفوذ آب و گرد و غبار اشاره كرد.

وي با بيان اينكه در ساخت و مونتاژ اين نمونه ها توجه ويژه اي صورت مي گيرد تا هر خودرو براساس تعريف محصول جهت انجام تست ها آماده سازي شود، خاطرنشان كرد: ساخت نمونه هاي اين خودرو در طي مراحل مختلفي شامل ساخت قطعات بدنه، ساخت فيكسچر هاي مونتاژ بدنه، آماده سازي خط مونتاژ بدنه، ساخت قطعات تريم، آماده سازي خط مونتاژ تريم، عمليات مونتاژ بدنه و در نهايت مونتاژ قطعات تريم و مكانيك به انجام رسيده است.

ذبيحيان ادامه داد: در حوزه قطعات بدنه كه شامل ۴۸۰ قطعه است ۱۶۵ قطعه آن توسط مركز تحقيقات با روش هاي نمونه سازي طراحي و ساخته شده و مابقي آنها توسط سازه گستر از طريق سازندگان داخلي و شركت قالبهاي بزرگ صنعتي از قالبهاي اصلي تامين مي شوند و در حوزه قطعات تريم و مكانيك نيز تمامي ۷۳۴ قطعه آن با قالب هاي اصلي و همكاري سازه گستر، پلاسكوكار و مگاموتور ساخته و تامين شده اند.

طبق اعلام سايپا مدير پروژه طراحي و ساخت پلت فرم SP۱۰۰ اظهار كرد: مونتاژ بدنه اين خودرو پس از آماده سازي سالن جهت توليد ۶۰ بدنه برنامه ريزي شد كه پس از آماده سازي و صحه گذاري ۱۰۹ فيكسچر، عملياتي شدن آنها توسط تيم كارشناسي مورد تاييد قرار گرفت و نهايتا توليد بدنه پس از تست گان هاي جوشكاري و دستيابي به اهداف كيفي تعريف شده در حوزه هاي ابعادي (شاخص كيفي) و استحكام جوش (براساس تست تخريب) صورت گرفت.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۳۱:۵۰ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

مديران تويوتا خبر از تغييرات اساسي در مدل‌هاي پيكاپ و شاسي‌بلند اين برند دادند. همچنين، احتمال عرضه‌ي پيكاپ هيبريد وجود دارد.

مدتي است محصولات تويوتا كه بر اساس طرح شاسي و بدنه‌ي مستقل توليد مي‌شوند، ارتقاء مهمي دريافت نكرده‌اند. البته شاسي‌بلندها و پيكاپ‌هاي تويوتا كه از اين طرح استفاده مي‌كنند، محصولات قابل قبول و باكيفيتي هستند؛ اما مديران تويوتا، قصد دارند طي چند سال آينده، اصلاحات و بهينه‌سازي‌هاي زيادي روي اين مدل‌ها پياده‌سازي كنند.

قائم‌مقام بخش تبليغات تويوتا، اِد لاوكز با اشاره‌ به اين مورد، مي‌گويد:

هم‌اكنون اصلاحات و به‌روزرساني‌هاي لازم در حال انجام است. حقيقت امر اين است كه رقابت در اين نوع كلاس از خودروها، روزبه‌روز فشرده‌تر مي‌شود. مدل‌هاي محبوبي مانند فورد رنجر (Ranger) دوباره به بازار برمي‌گردند. ما بايد توان رقابت با چنين محصولاتي داشته باشيم. در حال حاضر، مدل تاكوما كاملاً بازطراحي شده است و كار ارتقاء مدل‌هايي چون ۴ رانر، سكوئيا، توندرا و … نيز در حال انجام است.

تويوتا تاكوما مدل ۲۰۱۶ علاوه بر طراحي مدرن بدنه و كابين، بهبودهايي چون پيشرانه‌ي جديد ۶ سيلندر V شكل با حجم ۳.۵ ليتر، جعبه‌دنده‌ي خودكار ۶ سرعته و بدنه‌ي مستحكم‌تر و سبك‌تر را هم دريافت كرده است. مدل توندرا، اصلاحات اساسي در سال ۲۰۱۴ دريافت كرد و در مدل ۲۰۱۸ نيز بهبودهاي كوچكي را تجربه مي‌كند؛ اما بيشتر اين تغييرات ظاهري بوده است. مدل ۴ رانر (۴Runner) در سال ۲۰۱۳ به‌روزرساني شد، ولي طراحي شاسي و پيشرانه‌ي آن مربوط به سال ۲۰۰۹ است. مدل سكويا (Sequoia)، در سال ۲۰۱۸ تغييراتي خواهد داشت، ولي اساساً همان شاسي‌بلند بزرگ معرفي‌شده در سال ۲۰۰۸ است.

پيكاپ‌ها و شاسي‌بلندها، بيش از ۶۰ درصد از محصولات شركت تويوتا را تشكيل مي‌دهند؛ فقط در ماه گذشته حدود ۴۳ هزار دستگاه از مدل راو ۴ به فروش رفته است.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۲۷:۵۱ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

اگر قانون ممنوعيت واردات خودروهاي با قيمت بيش از ۴۰ هزار دلار تصويب شود، تكليف خودروهاي حاضر در بنادر و انبارهاي گمرك چه مي‌شود؟

 

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۵۵:۴۱ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

شركت كرمان موتور قصد دارد در هشتمين نمايشگاه خودرو كرمان از « جك J4 » جديدترين محصول جك براي بازار ايران رونمايي كند.

 

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۵۳:۵۸ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

شركت كارمانيا هم زمان با آغاز نمايشگاه خودرو كرمان از طرح فروش ويژه نمايشگاه خودروهاي بي.واي.دي رونمايي كرد.

 

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۵۳:۰۸ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 31
دیروز : 8
افراد آنلاین : 1
همه : 2693
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب