آپشن و لوازم جانبي خودرو
آپشن و لوازم جانبي خودرو,اخبار خودرو,اسپرت ماشين,لوازم يدكي

روساي انجمن‌هاي قطعه‌سازي آلمان، فرانسه و تركيه در همايش بين‌المللي صنعت خودروي ايران حضور خواهند يافت.

 

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۰۹:۵۰ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

كارشناسان آلماني  موسسه OK – chiptuning اقدام به به روز رساني خودروي ب ام و سري ۲ كوپه M كردند .

برنامه تيونينگ شركت فوق شامل احياي ب ام و سري M2 و افزايش قدرت موتور ۳٫۰ ليتري شش سيلندر توربو دوقلوي آن از

اين افزايش قدرت از طريق باز طراحي سامانه خنك كننده داخلي، نصب سامانه اگزوز جديد و ارائه سامانه كلاج Sachs ميسر شده است.

هنوز اطلاعات عملكردي سري M2 تيون شده توسط OK – chiptuning اعلام نشده ولي گمان مي رود شتاب صفر تا صد كيلومتر بر ساعت نسخه استاندارد كه در حدود ۴٫۹ ثانيه بود بهبود  يافته باشد. علاوه  بر اين سامانه محدود كننده سرعت اين خودرو كه بيشينه سرعتش را در حد ۲۵۰km/h نگاه مي داشت حذف گرديده است.

علاوه بر اين سامانه افزايش  قدرت سري ۲ كوپه M شاهد تجهيز آن به قطعات جديدي همچون رينگ هاي ۲۰ اينچي استپت CC – Line، تايرهاي ۲۴۵ / ۳۰ ZR20 جلو و ۲۹۵ / ۲۵ ZR20 عقب، قاب هاي آيينه فيبر كربني و فرمان M هستيم.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۵۹:۰۶ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

به گزارش مشرق، هرچند بيشتر روزهاي زمستان امسال را با هوايي گرم پشت سر گذاشتيم اما بازار خودرو چندان شاهد روزهاي گرم نبود و اقدام خودروسازان براي عرضه مدل‌هاي 97 هم نتوانست يخ بازار را آب كند.

در عين حال، قيمت برخي خودروهاي مدل 97 در بازار نيز به زير قيمت كارخانه رسيد. در اين مورد مي‌توان به قيمت كارخانه‌اي 36 ميليون و 600 هزار توماني رانا اشاره كرد كه در بازار با قيمت 35 ميليون و 600 هزار تومان معامله مي‌شود. همچنين قيمت پژو 206 تيپ 5 در بازار 38 ميليون و 700 هزار تومان است در حالي كه اين خودرو از سوي كارخانه با قيمت 39 ميليون و 100 هزار تومان عرضه مي‌شود.

در بررسي وضعيت بازار خودروهاي داخلي بايد به كاهش 200 هزار توماني قيمت ساندرو دنده اتوماتيك در مقايسه با روزهاي پاياني هفته گذشته در بازار نيز اشاره كنيم كه در حال حاضر با قيمت 55 ميليون تومان خريد و فروش مي شود

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۵۸:۲۰ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

در يك سال فعاليت روزنامه دنياي خودرو، خودروهاي به روزي براي تست و بررسي در صفحات اين نشريه قرار گفتند. هيونداي توسان TL، آئودي Q5، ام جي جي اس، ام جي جي تي، ميتسوبيشي اوتلندر ۲۰۱۶، رنو كولئوس، رنو تليسمان و… جز خودروهاي به روز در دنيا هستند كه هم زمان توسط تيم فني روزنامه دنياي خودرو هم مورد بررسي قرار گفتند. ولي بهترين و جذابترين خودرو بررسي شده در اين مدت، رنو نليسمان است كه به عنوان يك خودرو فرانسوي، بسيار متفاوت از تصوراتمان ظاهر شد و توانست زوايه ديد جديد رنو را به ما نشان دهد و كاري كند كه تغييرات رنو را لمس كنيد. طي تست و بررسي هاي جهاني رنو در فرانسه كه روزنامه دنياي خودرو هم به همكاري رنو پارس در آن جا حضور داشت، رنو تليسمان به عنوان يكي از بهترين خودروهاي تست شده در روزنامه دنياي خودرو شناخته شد. پيش بيني مي شود كه با حضور رنو تليسمان در بازار ايران، نگاه بسياري از مشتريان نسبت به اين برند تغيير كند.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۵۷:۰۱ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

به گزارش خبرگزاري مهر، گروه صنعتي ايران خودرو پيشتر نيز اعلام كرده بود كه امتياز ثبت نام در طرح پيش فروش خودرو پژو۲۰۰۸ به هيچ عنوان قابل خريد و فروش نيست و در صورت انتقال حواله ها زمينه بروز مشكلاتي خواهد شد. با اين وجود مشاهده مي شود كه در برخي رسانه هاي رسمي و مجازي آگهي خريد و فروش حواله پژو ۲۰۰۸ درج شده و تعدادي از هموطنان نسبت به معامله اين حواله ها اقدام مي كنند.

ايران خودرو پيش از اجراي طرح پيش فروش پژو۲۰۰۸ نيز در برنامه هاي اطلاع رساني و تبليغاتي خود بارها اعلام كرده كه امكان صلح در خصوص اين محصول وجود ندارد، به اين معني كه متقاضيان ثبت نام در پيش فروش پژو ۲۰۰۸ نمي توانند امتياز و حواله خود را به شخص ديگري واگذار كنند؛ اين اقدام صورت گرفت تا مشتريان و متقاضيان اصلي و واقعي براي خريد اين محصول اقدام به ثبت نام كنند.

از سوي ديگر و با توجه به اينكه امكان صلح در اين طرح وجود ندارد، فروشندگان شيوه وكالتنامه اي را براي اين انتقال در نظر گرفته اند؛ حال آنكه ايران خودرو هيچگونه مسئوليتي در قبال تحويل خودرو به فرد خريدار حواله حتي در صورت ثبت قانوني و محضري را ندارد.

محصولات عرضه شده در زمان مقرر فقط و فقط به شخصي تحويل داده مي شود كه مشخصاتش در سايت فروش ايران خودرو درج شده است.

با توجه به اينكه در طرح پيش فروش پژو ۲۰۰۸ امكان انصراف نيز وجود دارد، صاحب حواله مي تواند پس از فروش غير قانوني حواله و دريافت وجه، بدون اطلاع خريدار به شركت ايران خودرو مراجعه كرده و با اعلام انصراف، مبلغ واريزي اوليه را نيز دريافت كند. در اين حالت، قرارداد اوليه لغو مي شود و حواله اي كه در اختيار خريدار است، هيچگونه ارزشي قانوني و مالي ندارد.

ايران خودرو از هموطنان مي خواهد نسبت به اين موضوع هوشيار باشند زيرا با توجه به تاكيدهاي اوليه و متن قرارداد پيش فروش، اين شركت هيچگونه مسئوليتي در اين زمينه نخواهد داشت.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۱۲:۲۴ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ايران خودرو، معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو با اعلام اين خبر گفت: توقع و انتظار مشتريان از ايران خودرو به عنوان بزرگترين خودروساز خاورميانه فراتر از ديگر رقبا است، از اين رو و با هدف جلب رضايت مشتريان و به پاس اعتماد و حمايت هموطنان عزيز از توليد و محصول داخلي، تغيير مدل محصولات ايران خودرو مطابق ساير خودروسازان جهاني چندماه پيش از تغيير سال جديد در دستور كار اين شركت قرار گرفته است.

مصطفي خان كرمي با تشكر از همكاري راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در تحقق اين امر اظهار كرد: مجوزهاي شماره‌گذاري با مدل۹۷ اخذ شده و محصولات ايران خودرو از امروز، نهم دي ماه با مدل ۹۷ روانه بازار خواهد شد.

خان كرمي افزود: تمامي ثبت‌نام‌هاي محصولات ايران خودرو از فردا، دهم دي‌ماه نيز با مدل۹۷ صورت خواهد پذيرفت.

وي ادامه داد: در معاونت بازاريابي و فروش ايران خودرو سعي كرده ايم با ارائه طرح‌هاي متنوع فروش در جهت تامين خواسته ها و سلايق اقشار مختلف، شرايطي را ايجاد كنيم تا هموطنان عزيز با هر ميزان توان مالي، بتوانند از محصولات گروه صنعتي ايران خودرو بهره مند شوند.

خان كرمي با بيان اينكه نمايندگي‌هاي مجاز شركت ايران خودرو آماده انجام فرآيندهاي ثبت نام از مشتريان هستند، اظهار كرد: در راستاي تكريم مشتريان و كاهش ترددهايي كه باعث اتلاف زمان هموطنان و همچنين آلودگي هوا مي شود متقاضيان مي‌توانند جهت سهولت امر ثبت‌نام از طريق سايت esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۱۰:۳۸ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

شايد براي شما هم پيش اومده باشه كه براي خريد خودرويي دچار ترديد شده باشين كه اين خودرو چه تجهيزات و چه آپشنهايي داره ؛ و يا اصلا اين آپشنها در ايران كار ميكنه يا خير .
به گزارش سايت خودرو، بهتر است قبل از هر خريد اول از همه تجهيزاتي كه مورد نظر خودتان ميباشد و هزينه اي كه ميتوانيد براي خريد خودروي مورد نظر پرداخت كنيد را در نظر بگيريد .
اين آپشنها ميتواند در مورد تعداد ايربگها، روكش صندليها، انواع سيستمهاي مكمل ترمز، آينه هاي تاشو، دو ديفرانسيل و تك ديفرانسيل(شاسي بلند)، سنسور باران، سنسور دنده عقب، سيستمهاي ضد سرقت مختلف، گرمكن و سرد كنهاي صندليهاي جلو و صندليهاي عقب، سانروف، سيستم كولر و بخاري همزمان GPS و موارد ديگري از اين قبيل.
حال فكر كنيد كه مي خواهيد براي خريد يك خودروي سانتافه IX45 اقدام كنيد. براي داشتن آپشنهاي بيشتر بايد سعي كنيد كه خودرو سفارش كشورهاي ديگري باشد، كه بتوانيد آپشنهاي بيشتري در اختيار داشته باشين. اگر گذر شما به بازار خودروهاي وارداتي افتاده باشد متوجه خواهيد شد كه ۲ سري ماشين وارداتي در كشور موجود است:
۱- ماشينهايي كه توسط نمايندگي رسمي شركت هيونداي يعني آسان موتور وارد كشور شده اند كه معمولا شامل ۱۵۰ هزار كيلومتر يا ۵ سال گارانتي هستند.
۲- ماشينهايي كه توسط واردكننده هاي متفرقه وارد كشور شده اند و فاقد گارانتي هستند.يا توسط شركتهاي متفرقه گارانتي شده اند كه خيلي هم گارانتي معتبري نميباشد.
خودروهاي شركتي معمولا به خاطر داشتن گارانتي از ماشين هاي گروه ۲ گران تر هستند .بحث ما اينجا داشتن يا نداشتن گارانتي نيست. متاسفانه در ماشينهاي گروه ۲ بسيار مشاهده شده كه آپشن ها يا اصلا وجود خارجي ندارند ( مثلا ماشين ۲ ايربگ رو جاي ۶ ايربگ به خريدار فروخته اند. يا خودروي فاقد گرمكن صندلي رو به جاي خودروي داراي گرمكن صندلي فروخته اند.) يا اگر هم دارند به صورت به اصطلاح افتر ماركت و توسط افراد متفرقه در دبي يا تهران روي خودرو نصب شده اند.
اكثر خريداران خودرو هم افراد ناآشنا به اين مسائل هستند و خودرويي خريداري ميكنند و ممكن است كه حتي تا آخر عمر هم متوجه نشوند كه خودروي آنها لو آپشن ميباشد و فول آپشن نيست.

چگونه آپشنهاي خودروي مورد نظر را بشناسيم ؟(+عكس)
پس قبل از هر چيزي بايد هزينه اي را كه ميخواهيد پرداخت كنيد در نظر بگيريد، زيرا اختلاف قيمتي در حدود بين يكصد و پنجاه ميليون تا دويست و ده ميليون تومان را پيش رو داريد. دوم از آن سيستمهاي ايمني نظير ايربگهاي جانبي كه آپشن ميباشد، بعد در مورد قدرت حركتي كه آيا ميخواهيد خودروي شما از قدرت بيشتري براي مانور دهي استفاده كند يا خير؟ كه اين بستگي به دو ديفرانسيل و تك ديفرانسيل بودن آن ميشود.
قبل از همه بايد اطلاعات خود را تكميل كنيد، چون مطمئن باشيد كه فروشندگان اغلب اطلاعات كافي براي راهنمايي مناسب را ندارند و خودروي خود را با امكانات كامل معرفي ميكنند، يا بطور معمول خودمان ميگويند خودرو فول آپشن ميباشد. شما گزينه هاي زيادي همانند سفارش امارات، عربستان، عمان، اروپا و… را جلوي خود داريد.
حال اگر شما اطلاعات كافي در مورد آپشنهاي هر سفارش نداشته باشيد بي شك مطمئن باشيد كه دچار اشتباه در خريد مي شويد .
مشاهده شده كه خريدار به فروشنده مراجعه نموده و گفته كه ميخواهد اين خودرو سانروف داشته باشد، ولي فروشنده در جواب گفتند سانروف اصلا مناسب نميباشد و شكننده هم ميباشد. در صورتي كه سانروف جزئي از نوعي امكانات ميباشد و هم اينكه اين شيشه ضربه پذيري بسيار بالايي دارد.
حتي خريداري براي خريد اين خودرو مراجعه كرده و از فروشنده مدلي را خواسته كه داراي ايربگهاي جانبي باشد و فروشنده به علت نداشتن اين مدل به مشتري گفته كه چرا چنين مدلي را ميخواهد و گفته اگر حادثه اي اتفاق بيفتد اين ايربگها عمل كرده و هم هزينه بالايي جهت تعويض دارد و هم باعث شكستن و يا خراب شدن قطعات كناري آنها شده و خواسته تا مشتري را مجاب كند كه خودروي بدون ايربگهاي جانبي تهيه كند. حال بايد به آن فروشنده يادآور شد كه اين ايربگهاي جانبي هنگام وقوع حادثه جان سرنشينان را نجات ميدهد كه اين به هزينه تعويض اين ايربگها برتري دارد و نميتوان جان انسانها را قيمت گذاري كرد.
هنگام خريد نيز بايد به آپشنهاي ديگري همانند گرمكن صندليهاي عقب روكش چرم صندليها و… توجه كرد.
حال فكر كنيد كه اگر شما با اطلاعات كامل يا با فردي كه اطلاعاتي كامل دارد براي خريد خودرو دارد مراجعه كنيد، مطمئن باشيد كه هيچگونه ضرر و اشتباهي متحمل نخواهيد شد.
در مورد آپشني هم مثل GPS مطمئن باشيد كه محدود شركتهايي در كشور هستند كه اين آپشن را با كارآيي كامل ميتوانند بر روي خودروي مورد نظر خود نصب كنند.
براي اينكه بدانيد خودرويي كه تهيه كرديد يا ميخواهيد تهيه كنيد داراي چه امكاناتي ميباشد، بايد VIN خودروي مورد نظر را در سايتي كه در زير داده شده وارد كنيد و اطلاعات لازم را بدست آوريد:
VIN كد يك عبارت شامل ۱۷ كاراكتر كه تركيبي از حروف و اعداد ميباشد مانند: ۱۲۳۴۵۶ KMHJU81C9EU
اين كد رو مي توانيد روي ستون درب راننده و يا زير شيشه پايين برف پاك كن راننده ببينيد. درضمن اگر خودروي شما پلاك شده باشه اين كد همون شماره شاسي ميباشد كه در كارت خودروي شما نوشته شده است.
بعد از اينكه اين كد رو يادداشت كرديد بايد به اين آدرس مراجعه كنيد:
http://service.hyundai-motor.com:444/euro5/login.tiles (http://www.service.hyundai-motor.com:444/euro5/login.tiles) و بعد دكمه Registration رو زده و فرمهاي مربوطه را پر كنيد و يك يوزر نيم و پسورد هم براي خودتان بسازيد. بعد از تكميل ثبت نام و ورود به سايت مي توانيد وين كد را در كادر مربوطه قرار دهيد و با زدن جستجو مشخصات خودروي مودر نظر را ببينيد.
در پايان اميدوارم كه اين مطالب بتواند ديد شما را براي خريد خودروي دلخواه وسيعتر كرده باشد.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۰۹:۵۰ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

كروز كنترل چيست و نحوه كار با آن چگونه است؟

سيستم كروز كنترل (Cruise Control) يا به عبارتي سيستم تثبيت كننده سرعت خودرو براي سهولت در رانندگي در بزرگراه‌ها و مسيرهاي باز بكار مي‌رود.

اين سيستم، در واقع ابزاري براي ثابت نگه داشتن سرعت خودرو حين رانندگي در سطح جاده‌ها، بزرگراه‌ها، يا اتوبان‌هاست. به‌طور مثال، اگر راننده بخواهد سرعت را روي ۱۲۰ كيلومتربرساعت ثابت نگه دارد، با فعال‌سازي كروز كنترل به‌راحتي مي‌تواند اين كار را انجام دهد.

كروز كنترل چيست

اساس اين ابزار به‌گونه‌اي است كه خودرو به‌صورت اتوماتيك مي‌تواند سرعت خودرو را تحت هر شرايطي از رانندگي ثابت نگه دارد. لازم به يادآوري است، زماني كه اين ابزار را فعال مي‌كنيد و سرعت خودرو روي عدد خاصي ثابت شده است، اين سرعت، در مسيرهاي سربالايي، سراشيبي، يا هنگام وزش باد مخالف، تغيير نخواهد كرد. گفتني است، كروز كنترل اين امكان را نيز در اختيار راننده قرار مي‌دهد تا بي آن‌كه نيازي به فشردن پدال‌هاي ترمز و گاز باشد، سرعت خودرو را با هر بار فشردن دكمه كنار فرمان، به ميزان يك كيلومتربرساعت، افزايش يا كاهش دهد.

كروز كنترل 206

لازم به ذكر است، كروز كنترل در خودروهاي با دنده اتوماتيك، با فشار دادن پدال ترمز و در خودروهاي با دنده دستي، با فشار دادن پدال كلاچ، از مدار خارج مي‌شود. البته پس از خارج شدن كروز كنترل از مدار، مجدداً با فشار دادن دكمه كروز كنترل مي‌توان آن‌را در مدار قرار داد و سرعت تنظيم شده توسط راننده را از حافظه سيستم، بازيابي كرد. اين سيستم بسته به شركت سازنده خودرو، ممكن است امكان تنظيم سرعت خودرو در بازه سرعت‌هاي زير 40 تا 50 كيلومتربرساعت را محدود سازد؛ زيرا كروز كنترل اساساً ويژه رانندگي در سطح اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها، و جاده‌هاي كم ترافيك است و استفاده از اين ابزار در سطح شهر منطقي نيست. هم‌چنين يادآوري مي‌شود كه استفاده از چنين ابزاري در آب و هواي برفي و باراني، جاده‌ها و مسيرهاي پرپيچ و خم و نيز براي رانندگاني كه همواره مشكل خواب آلودگي در حين رانندگي دارند، توصيه نمي‌شود.

اجزاي سيستم كروز كنترل:

سيستم كروز كنترل از سه قسمت اصلي تشكيل شده است:

واحد كنترل الكترونيكي (ECU):

در واقع قلب سيستم را تشكيل مي‌دهد و با پردازش اطلاعات ورودي، سيگنال‌هاي خروجي مناسب را ايجاد مي‌كند.

واحد فرمان (Command Module):

به راننده اين امكان را مي‌دهد كه فرمان‌هاي لازم جهت تثبيت سرعت، افزايش يا كاهش سرعت و ... را به سيستم وارد كند.

عملگر (Actuator):

به‌عنوان خروجي اصلي، ميزان باز و بسته شدن دريچه گاز را كنترل مي‌كند.

چگونگي كار با سيستم كروز كنترل:

شايد دكمه‌هاي Set/Accel ،Resume ،On/Off و Decelerate/Coast را روي ابزار كروز كنترل ديده باشيد. محل قرارگيري اين دكمه‌ها بسته به كارخانه سازنده خودرو، متفاوت است.

محل قرارگيري كروز كنترل

به‌طور مثال، در برخي خودروهاي آمريكايي، دكمه‌هاي كروز كنترل بر روي فرمان و در برخي ديگر، بر روي دسته راهنما، دسته برف پاك‌كن، و يا به شكل دسته جداگانه‌اي پشت فرمان، زير دسته راهنما، يا برف پاك‌كن قرار دارند. اكنون بايد ديد كه هر يك از اين دكمه‌ها چه عملكردي از خود نشان مي‌دهند.

دكمه هاي كروز كنترل

دكمه On/Off:

از آن‌جاكه سيستم كروز كنترل در اغلب خودروها به‌طور هميشگي فعال نيست، از اين دكمه براي فعال‌سازي آن استفاده مي‌شود.

دكمه Set/Accel:

پس از فعال‌سازي اين ابزار، ابتدا بايد با پدال گاز، سرعت خودرو را به ميزان موردنظر افزايش دهيد و سپس با فشار دادن دكمه Set، اين سرعت را براي خودرو ثابت نگه داريد. از دكمه Accel كه مخفف Accelerate و به معناي افزايش سرعت خودرو مي‌باشد، براي افزايش سرعت خودرو به ميزان يك كيلومتربرساعت در هر بار فشار دادن، استفاده مي‌شود. پس از افزايش سرعت از اين طريق، اين سرعت به عنوان سرعت ثابت خودرو در نظر گرفته شده و جايگزين سرعت ثابت قبلي مي‌شود.

دكمه Resume:

از اين دكمه زماني استفاده مي‌كنيم كه كروز كنترل را قبلاً از مدار خارج كرده باشيم و حال مي‌خواهيم آن‌را مجدداً فعال كنيم. اگر به خاطر داشته باشيد، كروز كنترل در حين فشار دادن پدال‌هاي ترمز (در خودروهاي دنده اتوماتيك) يا كلاچ (در خودروهاي دنده دستي) از مدار خارج مي‌شود. با استفاده از اين دكمه مي‌توان سرعت ثابت قبلي را از حافظه فراخواني و فعال كرد.

دكمه Decelerate/Coast:

اين دكمه در واقع نقش معكوس دكمه Accel را ايفا مي‌كند. به عبارتي، با فشار دادن اين دكمه مي‌توان سرعت خودرو را كاهش داد و آن‌را ثابت كرد.

دكمه Cancel:

برخي شركت‌هاي خودروسازي به‌منظور خارج كردن موقتي كروز كنترل از مدار، اين دكمه را درنظر گرفته‌اند. اما از آن‌جاكه با فشار دادن ترمز نيز مي‌توان كروز كنترل را از مدار خارج كرد، در برخي خودروها اين دكمه را نمي‌بينيد.

مكانيسم فعال‌سازي كروز كنترل:

كروز كنترل در واقع با تنظيم دريچه گاز خودرو، سرعت خودرو را كنترل مي‌كند. در خودروهاي مجهز به سيستم كروز كنترل، به محض اين‌كه اين سيستم فعال مي‌شود، كنترل دريچه گاز از پدال گاز به اين ابزار منتقل مي‌شود و باز و بسته شدن دريچه گاز، تحت كنترل اين ابزار در مي‌آيد.

مكانيسم فعال‌سازي ابزار كروز كنترل دو نوع است:

فعال‌سازي از طريق مكانيسم وكيوم (Vacuum):

فعال سازي از طريق مكانيسم نوع وكيوم شباهت بسيار زيادي به عملكرد بوستر ترمز دارد و مانند پدال گاز، با سيم به دريچه گاز وصل مي‌شود.

فعال‌سازي از طريق مكانيسم الكتريكي (Electrical):

فعال‌سازي از طريق مكانيسم الكتريكي نيز شباهت زيادي به سيستم استپر (Stepper) موتور دارد و دريچه گاز خودرو را به‌طور الكتريكي كنترل مي‌كند.

نسل جديد كروز كنترل با نام كروز كنترل هوشمند (Adaptive Cruise Control) قابليت تشخيص فاصله با خودروي پيش رو را نيز دارد. اين سيستم، مشابه كروز كنترل معمولي، سرعت خودرو را بر اساس سرعت مورد نظر راننده كه تنظيم شده است، كنترل مي‌كند. با اين تفاوت كه اين سيستم از آن‌جاكه مجهز به حسگرهاي خاصي مي‌باشد، سرعت خودرو را با توجه به فاصله تا خودروي جلويي تنظيم مي‌كند. ازاين رو، درصورتي كه فاصله خودرو تا خودروي جلويي، به دليل كاهش سرعت خودروي جلويي، از حد مجاز كمتر شود، سرعت خودرو به‌طور هوشمند از هدايت كروز كنترل خارج مي‌شود و كاهش مي‌يابد. اين سيستم در حال حاضر بر روي برخي خودروهاي لوكس و گران‌قيمت نصب شده است.

با توجه به اين‌كه كروز كنترل هوشمند در حقيقت چيزي فراتر از يك ثابت نگهدارنده سرعت است، با خيال راحت مي‌توان سرعت خودرو را در حين رانندگي در بزرگراه‌ها تنظيم كرد و به رانندگي ادامه داد. همان‌طوركه اشاره شد، در اين سيستم، از حسگرهاي خاصي استفاده شده است كه نسبت به هر نوع مانع يا خودرو جلويي حساس هستند و وجود آن‌ها را در مسير تشخيص مي‌دهند. بنابراين همان‌طوركه گفته شد، اين سيستم در چنين شرايطي سرعت خودرو را كاهش مي‌دهد و با عبور از مانع، مجدداً به سرعتي كه راننده از قبل تنظيم كرده بود، باز مي‌گردد.

هنگامي كه خودرو در شيب شديدي قرار دارد، تا شما بخواهيد شروع به حركت كنيد يعني ترمز دستي را رها كنيد يا پا از روي ترمز برداريد و پا روي گاز خودرو بگذاريد و اقدام به گاز دادن كنيد، خودرو مقداري به عقب مي‌رود يا در خودروهاي دنده دستي اگر عكس‌ العمل شما در نيم كلاچ كردن ضعيف باشد، ( كه تخصص راننده هاي قديمي بوده است ) خودرو مقداري به عقب مي‌رود كه اگر خودرويي پشت سر شما باشد يا عابري پشت سر شما در حال عبور باشد، با عقب رفتن خودرو، امكان برخود با آن‌ها را داريد كه باعث ايجاد خسارت و حادثه مي‌شود.

حال اين مشكل با اتوهولد كاملا برطرف مي‌شود، اين سيستم را با يك دكمه كه معمولا در كنار جعبه دنده است ميتوان كنترل كرد.

سيستم اتو هو لد توسعه يافته ترمز پارك الكترونيكي است. اين سيستم كه از طريق ABS/ESP واحد هيدروليك اداره ميشود، به كمك شما مي‌آيد تا از طريق چند سنسور، شيب را تشخيص داده و وقتي كه شما پدال ترمز را رها مي‌كنيد خودرو (بر خلاف خودروهايي كه به اين سيستم مجهز نيستند) به عقب نمي‌رود و سر جاي خود مي‌ايستد.

اگرچه شما پدال ترمز را رها كرده ايد و حتي از ترمز دستي هم استفاده نمي‌كنيد اما هنوز اين سيستم از نيروي ترمز استفاده مي‌كند و اجازه نمي‌دهد خودرو به سمت عقب برود و اگر سنسور سيستم هر گونه حركتي را در چرخ تشخيص دهد باز هم فشار ترمز بر چرخ را بيشتر ميكند تا خودرو در توقف كامل قرار گيرد، و تا زماني كه شما اقدام به فشار دادن پدال گاز نكنيد خودرو تكان نمي‌‌خورد، اما با فشار دادن پدال گاز خودرو بدون حركت به عقب، شروع به حركت مي‌كند.

با استفاده از اين سيستم رانندگي در كمال آرامش و با ايمني بيشتر خواهيد داشت

دي‌لايت در خودرو چيست و چرا استفاده از آن توصيه مي‌شود؟

دي‌لايت (Daylight)، ال‌اي‌دي روز يا روشنايي در روز؛ اگر علاقه‌مند به دنياي خودرو باشيد احتمالاً تاكنون اين نام‌ها را شنيده‌ايد. حتي در بسياري از خودروهاي جديد دي لايت به‌عنوان يكي از ويژگي‌هاي خودرو عنوان مي‌شود؛ اما دليل نصب و تأكيد بر چراغ‌هاي دي لايت چيست؟ آيا صرفاً جنبه زيبايي دارد يا براي آن كارايي بيشتري در نظر گرفته شده است؟

به گزارش ايران‌جيب به نقل از ماشين‌نو، چند سالي است كه اگر در خيابان‌ها راه برويد متوجه خودروهايي خارجي مي‌شويد كه در روز آفتابي با چراغ‌هاي روشن حركت مي‌كنند. شايد حتي آن را نوعي خودنمايي نيز تلقي كرده باشيد اما روي ديگر اين سكه همان جلب توجه شماست. تصور كنيد عرض خيابان را طي مي‌كنيد. اگر متوجه اين چراغ‌ها شويد طبيعتاً مي‌ايستيد تا خودروي موردنظر عبور كند.

تاريخچه دي لايت

براي فهم كاربرد چراغ‌هاي دي لايت بهتر است كمي به عقب بازگرديم. در كشورهاي حوزه اسكانديناوي به علت شرايط خاص جوي و مه‌آلود بودن دائمي هوا روشن بودن چراغ‌هاي خودرو در بيشتر فصول سال اجباري است. اين قانون سابقه‌اي چند ده ساله دارد؛ اما طي تحقيقي در سال ۲۰۰۸ توسط اداره امنيت ايالات متحده مشخص شد كه تعداد تصادفات خودروها با عابرين پياده و دوچرخه‌سوارها رو به افزايش است. اين در حالي بود كه در اين كشور خبري از مه‌آلود بود و شرايط خاص آب و هوايي نبود؛ بنابراين آنها چاره كار را در استفاده از دي لايت يا روشنايي در روز به‌منظور جلب توجه بيشتر عابران و ديگر رانندگان ديدند. در اين روش چراغ‌ها به‌طور خودكار يا دستي پس از روشن شدن خودرو به كار مي‌افتند و با نور پايين توجه سايرين را به خودروي عبوري جلب مي‌كنند. به‌واقع دي لايت مانند فانوسي در دست نابيناست.

كاربرد دي لايت

اگرچه در ايران با وجود آمار بالاي تصادفات هنوز عده زيادي كاربردي بهتر از زيبايي براي دي لايت پيدا نكرده‌اند و خودروسازهاي داخلي نيز به نصب اين آپشن بر روي خودروهاي خود تن نمي‌دهند اما جالب است بدانيد كه در ايالات متحده امريكا خودروهايي كه از سيستم دي لايت استفاده مي‌كنند مبلغ كمتري را بابت بيمه مي‌پردازند. اهميت اين چراغ‌ها به حدي است كه در كشورهاي حوزه اسكانديناوي استفاده از اين فناوري براي خودروسازان اجباري شده است.

نويگيشن چيست؟

نويگيشن به سيستم هدايت يا راهبري خودرو گفته مي‌شود.اين سيستم به وسيله نقشه موجود در حافظه خود محل خودرو را به صورت دقيق مشخص مي‌كند و با يك نمايشگر بزرگ كه در كنسول مياني قرار دارد , راننده را از سريعترين و نزديك ترين مسير ممكن, به مقصد راهنمايي مي‌كند

دكمه Drive Mode (حالت رانندگي ) :

همانطور كه مشخص است سيستمي براي تغييرحالت رانندگي در خودرومي باشد. به طور مثال در بعضي از خودروها اين سيستم به كار گرفته كه رانندگان مي توانند از بين سه حالت عادي، اسپرت و سازگار با محيط زيست (ECO) يكي را انتخاب كنند. اين سيستم هميشه در ابتدا روي حالت عادي قرار داشته و با يك بار فشار مي توانيد به حالت سازگار با محيط زيست در آورد. اما براي حالت اسپرت بايد دو بار آن را فشار دهيد تا شاهد فعال شدن حالت اسپرت در رانندگي خودروي خود باشيد.

سقف پانوراما و سقف سانروف چه تفاوتي با هم دارند؟

يكي از آپشن‌هايي كه در چند سال اخير بر روي خودروهاي لوكس قرار مي‌گيرد و رفته‌رفته متداول مي‌شود، سقف پانوراما بوده كه در برخي خودروها بصورت استاندارد وجود دارد. اين نوع سقف به گونه اي طراحي شده كه قابليت ديدن فضاي بيرون از خودرو را بصورت كامل براي سرنشينان آن فراهم كرده است و نيز داراي جنس بسيار مقاومي بوده كه در صورت تصادف و يا چپ كردن مانع از وارد شدن هرگونه صدمه‌اي به سرنشينان مي‌شود. برخلاف سانروف، پانوراما كل سقف خودرو را در بر مي‌گيرد و به صورت يك تكه و ۲ تكه در بسياري از خودروهاي لوكس وجود دارد. از ويژگي سقف پانوراما مي‌توان به ديد كامل براي تمامي سرنشينان و نيز افزايش نور درون خودرو اشاره كرد. در بعضي از سقف‌هاي پانوراما اين امكان وجود دارد كه بخش جلويي نيز همانند سانروف باز و بسته شود. همچنين به دليل وجود لايه‌ محافظتي سقف پانوراما، از ورود ۱۰۰درصدي اشعه UV به داخل خودرو جلوگيري مي‌شود.

سقف پانوراما يك آپشن جذاب و لذت بخش براي هر خودرويي به شمار مي رود، اين سقف براي بار اول از طرف كمپاني شورولت طراحي شد و اين كمپاني پرطرفدار در سال ۲۰۰۸ ميلادي و در يكي از خودروهاي خود با نام كروز از سقف پانوراما استفاده كرد.   اما نحوه طراحي سقف پانوراما طوري هستش كه از قسمت جلو سقف خودرو تا به آخر سقف كشيده شده تا سرنشينان خودرو(چه سرنشينان جلو و چه سرنشينان عقب) بتوانند كه ديد كاملي را داشته باشند. درباره نحوه باز و بسته شدن سقف پانوراما هم بايد بگم كه در بعضي از مدل ها باز و بسته شدن به صورت كامل انجام مي پذيرد و در برخي ديگر از مدل ها باز و بسته شدن به صورت نيمه كامل ميسر خواهد بود. در كل سقف پانوراما متشكل از دو سانروف است كه يك سانروف براي عقبي ها و آن يكي هم براي سرنشينان جلو قرار داده شده است. يكي از نكات مهم درباره اين سقف جنس آن است، لذا درباره ي جنس سقف پانوراما بايد گفت كه جنس سقف مذكور كلا شيشه اي است(شيشه سخت) يعني قطر شيشه هردو سانروف ۵ سانتي متري مي باشد. در ضمن در سقف پانوراما پلي كربنات وجود دارد كه اين پلي كربنات كمك مي كند كه ۶۰% انرژي خورشيد به خودرو شما ورود كند، و به طور كامل از ورود اشعه UV جلوگيري مي كند. اما خوب يكسري از دوستان در صحبت هاي خود از نگرانيشان در زمان چپ كردن خودرو سخن به ميان مي آورند، كه در پاسخ به اين عزيزان بايد بگم كه هيج جاي نگراني در اين خصوص وجود ندارد و به علت استفاده خودروسازان از شيشه سخت در زمان چپ شدن خودرو و وارد شدن ضربه به سقف پانوراما به هيچ وجه صدمه اي به سرنشينان درون خودرو ازجانب اين سقف وارد نخواهد شد. بدون شك سرنشينان خودروهايي كه از سقف پانوراما بهره مي برند لذت خاصي را در روز و شب خواهند برد(در زمان حضور در خودرو) چرا كه در روز شاهد زيبايي هاي تابش خورشيد هستند و حتي با باز كردن سقف پانوراما در هواي گرم تابستان از نسيم دلنشين عبوري از سقف خودرو خود لذت خواهند برد و در تاريكي شب از زيبايي ستاره ها بهره مند خواهند شد. مخصوصا اگر محل عبوري آن ها در كوير خشك باشد. خوب دوستان همان طور كه در ابتداي مقاله هم گفتيم پس از تعريف سقف پانوراما، تعريف كلي هم از سقف سانروف مي دهيم تا شما در انتهاي اين مقاله تفاوت بين سانروف و سقف پانوراما را از بر شويد.

سانروف سقفي از جنس شيشه است كه حدود يك سوم مساحت كلي سقف خودرو را شامل مي شود. سقف سانروف به دو صورت دستي و برقي موجود است، كه يكي از اين دو مورد يعني حالت دستي آن منسوخ گرديده است. ورود نور دلنشين خورشيد و باد ملايم بيرون خودرو به طرفداران سقف سانروف افزوده است.

سانروف از ابتداي كارش تا به امروز در سه مدل متفاوت عرضه شده است كه اين سه مدل(از لحاظ جنس) عبارتند از:

بي شك شما هم به مانند من اطلاع داريد كه سانروف يك آپشن نوپا و جديد نيست ولي با اين وجود چندي پيش و در مراسم رونمايي دنا پلاس آبي پوشان جاده مخصوص كرج با ذوق فراوان گفتند كه دنا پلاس اولين خودروي ملي مجهز به سانروف است، لذا اين امر نشان ميدهد كه با وجود قدمت نسبتا زياد سانروف ما شاهد حضور اين آپشن در خودروهاي معمولي نيستيم. و حتي كمپاني هاي خودروسازي در بعضي از خودروهايشان(ارزان قيمت) سانروف را به عنوان آپشن تلقي و از آن به صورت سفارشي در خودرو خود نصب مي كنند، البته در حال حاضر كمپاني هاي درخور جهاني در كلاس هاي خودرويي معدودي به عنوان يك آپشن استاندارد از اين نوع سقف استفاده مي كند كه اين كلاس ها عبارتند از:

آپشن اتولايت يا همان سنسور نور ، قابليت روشن شدن خودكار چراغ خودرو در هنگام كاهش نور محيط دارد، راننده براي ورود و خروج از محيط پر نور و كم نور احتياج به خاموش و روشن كردن چراغ به صورت دستي ندارد و اين عمل به صورت خودكار انجام ميگيرد.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۱۹:۳۲ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

فروش خودرو، تكنولوژي‌ها و قابليت‌هاي جديد صنعت خودرو پيش از همه در نمونه‌هاي لوكس استفاده مي‌شوند و بعد از مدتي به ساير مدل‌هاي خودرو راه پيدا مي‌كنند. براي آشنايي با ۱۵ تكنولوژي كاربردي كه پيش‌تر تنها در خودروهاي لوكس و گران قيمت موجود بودند،با ما همراه باشيد.

از ابتداي پيدايش صنعت خودروسازي همواره خودروها و امكانات آن‌ها به دو دسته لوكس و معمولي تقسيم مي‌شدند و طي ده‌هاي اخير با افزايش كلاس‌هاي متنوع اين فاصله افزايش يافته است. با اين حال به دليل رقابت بسيار شديد در كلاس خودروهاي معمولي، شركت‌هاي توليد‌كننده با افزودن امكانات و قابليت‌هاي نمونه‌هاي موجود در محصولات لوكس، سعي در جذب هر چه بيشتر مشتريان به خودروهاي خود دارند. به همين دليل در بعضي از خودروهاي اقتصادي شاهد سيستم‌هاي كنترل فعال خودرو و چند رسانه‌اي هستيم، كه حتي با نمونه‌هاي موجود در خودرو‌هاي لوكس نيز برابري مي كنند.

نقشه‌ها و سيستم‌هاي مسيريابي قديمي همانند بازي‌هاي كنسول سوپرنينتندو بودند و از گرافيك پاييني بهره مي‌بردند.

اين روند از سال ۲۰۰۰ تغييرات عمده‌اي به خود ديد و پيشنهاد مسير تنها قابليت‌ اين سيستم‌ها نبود. در حال حاضر سيستم‌هاي مسيريابي از نقشه‌هايي با قابليت نمايش از چند زاويه، رندر سه بعدي و حتي گوگل ارث بهره مي‌برند و تقريبا تمامي خودروهاي در حال فروش به اين سيستم مجهز هستند. سيستم‌هاي ناوبري مدرن علاوه بر پيشنهاد مسير، اكنون گزارشات ترافيكي منطقه را براي نمايش سريع‌ترين مسير به مقصد نيز ارايه مي‌دهند و هم‌چنين مي‌توانند نزديك‌ترين جايگاه سوخت رساني، رستوران و مراكز خريد را نمايش دهند.

پيش‌تر تنها مدل‌هاي انگشت شماري از خودروهاي معمولي بودند كه همراه خود صندلي‌هاي جلوي مجهز به سردكن را نيز ارايه دهند.

اين سيستم در مناطق گرمسيري مي‌تواند تاثير بسزايي در تجربه‌ي رانندگي بگذارد. در حال حاضر تعداد زيادي از خودروهاي خانوادگي ارزان قيمت از اين آپشن بهره مي‌برند كه هيونداي سوناتا، فورد فيوژن و كيا سول نمونه‌اي از آن‌ها هستند.

همانند سيستم خنك كننده صندلي‌هاي جلو، گرم‌كن صندلي‌هاي عقب نيز پيش‌تر تنها در خودرو‌هاي سايز متوسط و يا فول سايز لوكس در دسترس بود و خودروهاي معمولي فقط از اين سيستم در صندلي‌هاي رديف جلو بهره مي‌بردند. به همين دليل اگر اين قابليت براي مشتريان از اولويت بالايي برخوردار بود، مجبور بودند دو يا سه برابر قيمت خودروي خود را جهت تهيه‌ي مدل‌هاي مجهز به گرم‌كن در رديف عقب پس‌انداز كنند.

با اين كه هنوز سيستم نام‌برده به صورت آپشن در خودروهاي معمولي وجود دارد، اما در هر حال مي‌توانيد با پرداخت مبلغ بسيار كم‌تر از اين امكان در خودروي خود نيز از آن بهره ببريد. هيونداي سوناتا و كيا اپتيما اولين سدان‌هاي خانوادگي بودند كه امكان سفارش اين آپشن را در اختيار خريداران خود گذاشتند. اكنون خودروهاي سايز كوچك نيز همانند كيا سراتو و هوندا سيويك نيز به سيستم گرم‌كن در صندلي‌هاي عقب مجهز هستند.

براي لذت بردن از پوشش چرم صندلي‌ها نيازي نيست ۵۰۰۰۰ دلار جهت خريد بي‌ام‌و سري پنج و يا آئودي A6 هزينه كنيد. به لطف ساير توليد‌كننده‌ها و كيا در راس آن‌ها، اكنون به راحتي مي‌توانيد پوشش چرم را براي صندلي‌هاي خودروي خود سفارش دهيد.

شركت‌هاي خودروسازي پا را از اين هم فراتر گذاشته‌اند و صندلي‌هاي چرم در بعضي از مدل‌هاي اقتصادي به صورت استاندارد در دسترس مشتريان قرار مي‌گيرد. امكان انتخاب رنگ بين گزينه‌هاي مشكي، قرمز، كرم و سفيد نيز وجود دارد.

سقف‌هاي عظيم پانوراما اين روز‌ها در اكثر خودروها وجود دارند، اما تا چندي پيش خريداران براي لذت بردن از آن‌ها مجبور بودند به سراغ مدل‌هاي لوكس گران‌ قيمت برند.

سايان تي‌سي (Scion TC) در سال ۲۰۰۵ اولين خودرويي بود كه علي‌رغم قيمت ارزان خود از سقف پانوراما بهره مي‌برد. در حال حاضر اكثر خودرو‌ها از نيسان روگ گرفته تا هيونداي ولوستر به آپشن سقف پانوراما مجهز شده‌اند.

اكنون خودرو‌هاي معمولي و با قيمت پايين نيز به ليست بلند بالايي از انواع سيستم‌هاي ايمني و كنترل خودرو مجهز هستند. سيستم‌هاي هشدار موانع موجود در نقاط كور، ترمز خودكار براي پيشگيري از برخورد به خودروهاي روبرو و هشدار حفظ لِين را مي‌توان در اكثر خودرو‌ها اعم از نمونه‌‌هاي لوكس و عادي يافت.

حتي با ارزان‌تر شدن قيمت تمام شده‌ي سيستم‌هاي پيشرفته‌اي هم‌چون تشخيص عابران و جلوگيري از برخورد خودرو با آن‌ها را نيز در تعدادي از خودرو‌هاي رده‌ي خانوادگي ارزان‌ قيمت استفاده شده‌اند. يكي از نقاط قوت سوبارو تجهيز خودروهاي اين برند به انواع مختلفي از سيستم‌هاي ايمني سرنشينان است.

با افزايش اندازه‌ي خودرو‌ها، نياز مبرمي به استفاده از دوربين‌هاي كمكي پارك احساس مي‌شد. به همين دليل خودروسازان براي افزايش مانورپذيري محصولات خود، به استفاده‌ از انواع مختلف دوربين در اطراف خودرو روي آوردند.

اكنون با فشار استاندارد‌هاي امنيتي، دوربين‌هاي مذكور راه خود را به خودروهاي ارزان قيمت هم يافته‌اند و علاوه بر وجود دوربين عقب، در اطراف خودرو نيز دوربين‌هاي ديگري به كار رفته است تا به راننده ديد ۳۶۰ درجه‌اي از اطراف خودرو را بدهد.

پس از اقدام آئودي براي تجاري سازي و شروع استفاده از ال‌اي‌دي در چراغ‌هاي خودروها، اكنون شاهد استفاده‌ي گسترده‌ي ال‌اي‌دي و جايگزيني آن به نمونه‌هاي هالوژن و زنون در انواع مختلف برند‌هاي خودرو هستيم.

ال‌اي‌دي ها علاوه بر روشنايي بيشتر، عمر بسيار بالاتري نسبت به تكنولوژي‌هاي پيشين دارند. مزدا ۶ و هوندا آكورد از جمله خودروهايي هستند كه از چراغ‌هاي جلو مجهز به ال‌اي‌دي بهره مي‌برند.

با افزايش تقاضا و نفوذ بيشتر خودروها در ميان اقشار مختلف، خودروسازان سعي مي‌كنند با ارايه‌ي آپشن‌هاي مختلف نظر انواع سلايق مختلف را به خود جلب كنند. حالات مختلف رانندگي يكي از اين آپشن‌هاي جذاب است كه پيش‌تر در خودرو‌هاي اسپرت و لوكس وجود داشت.

خودرو‌هاي معمولي نيز براي افزايش جذابيت رانندگي، سيستم  تعويض رفتار خودرو را به كار گرفته‌اند. شورولت و هوندا از اولين شركت‌هاي خودروسازي بودند كه قابليت نام برده را به محصولات خود افزوده‌اند.

يكي از نقاط قوت سيستم‌هاي چندرسانه‌اي و سرگرمي خودروهاي لوكس، قابليت اتصال آن‌ها به اينترنت و بهره بردن از اطلاعات آنلاين جهت ارايه‌ي پيشنهادات بهتر بود. اين موضع باعث برتري بي‌چون چراي سيستم‌هاي اطلاع‌رساني و چندرسانه‌اي برند‌هايي مانند مرسدس بنز (COMAND)، بي‌ام‌و (iDrive) و آئودي (MMI) نسبت به خودرو‌هاي رده‌ي قيمتي پايين‌تر شده بود.

با توسعه‌ي شبكه‌هاي ارتباطي و به لطف ۴G در حال حاضر اكثر خودرو‌هاي اقتصادي نيز از قابليت اتصال به اينترنت بهره مي‌برند. البته در نظر داشته باشيد فارغ از نوع خودرو، چه لوكس چه معمولي، بايد مباغي را ماهانه جهت هزينه‌ي اتصال به اينترنت خودروي خود بپردازيد.

هدآپ ديسپلي يا نمايشگر شيشه‌ي جلو يكي از تكنولوژي ‌هاي به نسبت نوين دنياي خودرو است كه با نمايش اطلاعات ضروري خودرو بر روي شيشه‌ي جلو، باعث عدم نياز راننده به توجه به صفحه‌ي كيلومتر شمار مي‌شود.

بدين وسيله همواره تمام توجه راننده به جاده خواهد بود. تكنولوژي نام برده را تا چندي پيش تنها در خودروهاي گران قيمت يافت مي‌شد. همانند ساير تكنولوژي و سيستم‌هاي نوين، هد آپ ديسپلي نيز به سرعت در حال وارد شدن به خودروهاي اقتصادي است. مزدا از اولين توليدكنندگان خودرو بود كه محصولات ارزان قيمت خود را به سيستم نام برده مجهز كرد. مزدا علاوه بر سرعت و وضعيت بنزين نقشه‌هاي مسير يابي را هم بر شيشه‌ي جلو نمايش مي‌داد.

شايد آپشن ذكر شده اهميت زيادي براي شما نداشته باشد. اما طرح الماسي پوشش صندلي‌ها علاوه بر ظاهر بسيار زيباي خود، باعث جلوگيري از تعرق زياد سرنشينان خواهد شد.

اين طرح به علت هزينه‌ي بالاي آن پيش‌تر فقط در صندلي‌هاي خودروهاي لوكس يافت مي‌شد اما اكنون برند‌هاي زيادي مانند كيا، نيسان و فورد از پوشش‌هاي صندلي با طراح الماسي بهره مي‌برند.

پس از گرمكن‌هاي صندلي، نوبت به گرمكن فرمان رسيده است تا به سرعت جاي خود را در خودروهاي اقتصادي باز كند.

اكنون مشتريان مناطق سردسيري نيازي ندارند تا براي بهره بردن از اين سيستم هزينه‌ي زيادي را متحمل شوند. تقريبا تمامي خودروهاي هيونداي و كيا از اين آپشن بهره مي‌برند.

هنگامي كه تعداد زيادي از اعضاي خانواده از يك خودرو استفاده مي‌كنند، كاربردي ترين قابليت ممكن، حافظه‌ي صندلي خواهد بود تا تنظيمات هر فرد را ذخيره و راننده در زمان نياز تنها با فشردن دكمه‌ي مورد نظر صندلي، غربيلك فرمان و آينه‌ها را به حالت دلخواه خود تنظيم كند.

به لطف تلاش خودروسازان اين قابليت را مي‌توان در خودروهاي ارزان قيمت و اقتصادي نيز يافت. اگر چندين نفر در خانواده‌ي شما از خودرو استفاده خواهند كرد، مي‌توانيد با خريد كيا اپتيما، نيسان مورانو و هيونداي سوناتا، از اين تكنولوژي كاربردي بهره ببريد.

پيش از شروع هزاره‌ي سوم يافتن خودرويي ارزان قيمت و مجهز به صندلي‌هاي برقي امري سخت بود. اما با پيشرفت صنعت خودرو و افزايش تقاضاي خريداران به اين سيستم، اكنون تمامي خودروهاي بازار به صندلي‌هايي با قابليت تنظيم برقي مجهز شده‌اند.

البته در نظر داشته باشيد در بعضي از مدل‌ها تنها صندلي راننده از اين قابليت بهره مي برد و تجهيز صندلي كمك راننده به موتور تنظيم برقي نيازمند پرداخت مبلغ اضافه خواهد بود.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۵۳:۴۹ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]

اطلس خودرو نمايندگي  محصولات كيا در ايران، قيمت جديد محصولات خود را به همراه قيمت مدل‌هاي 2018 اعلام كرده است، اما ظاهرا اين قيمت گذاري ها شامل ماليات بر ارزش افزوده و برخي عوارض ديگر نمي شود و در نهايت قيمت پرداختي توسط مشتري حتي نسبت به رقم هاي ذكر شده در جدول ذيل نيز بيشتر است.

براي مثال در شرايطي كه بهاي هاچ بك كوچيك درون شهري پيكانتو در اين جدول براي مدل دو سال قبل (2016) برابر با 99 ميليون تومان اعلام شده است، با احتساب ماليات بر ارزش افزوده اين رقم به حدود 110 ميليون تومان افزايش مي يابد.

از اين رو مي توان گفت كه در بسياري موارد با توجه به تعرفه هاي جديد واردات خودرو به ايران، اختلاف قيمت خودروهاي وارداتي نسبت به نمونه هاي مونتاژ داخل توجيه پذير نخواهد بود.

براي مثال هيونداي I10 كرمان موتور با مشخصاتي كاملا مشابه با كيا پيكانتو و توليد امسال (1396) كمتر از 80 ميليون تومان قيمت دارد و طبيعتا وجود 30 ميليون تومان اختلاف قيمت بين خودروهاي مونتاژي و وارداتي مشابه مي تواند مشتريان را به سمت خريد خودروهاي مونتاژي سوق دهد.

نكته جالب توجه ديگر آنكه طبق اين قيمت گذاري جديد بين نسل فعلي سراتو (2017) كه با قيمتي بيش از 200 ميليون تومان عرضه مي شود و نسخه مونتاژي نسل قبل كه توسط سايپا با قيمت 104 ميليون تومان فروخته مي شود، در حدود يكصد ميليون تومان اختلاف قيمت ايجاد شده است، پديده اي عجيب كه احتمالا به جز ايران در هيچ كجاي ديگر جهان نمي توان مشابه آن را ديد.

 

ليست قيمت محصولات كيا در ايران/دي 96:

 

خودرو    مدل       قيمت قبل (تومان)  قيمت جديد (تومان)

سورنتو   2016     274/261/000      303/572/000

سورنتو   2018     ---        324/319/000

اسپورتيج 2017     235/309/000      279/899/000

اپتيما      2016     219/583/000      234/183/000

اپتيما      2018     ---        266/583/000

كارنز     2017     182/000/000      228/877/000

سراتو     2017     162/488/000      199/540/000

پيكانتو    2016     93/665/000        99/105/000

 

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۴۷:۴۹ ] [ otolux119 ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 43
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 1718
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

اینستاگرامی ها

  دستگاه برش لیزر  /  تور نجف /  دوربین مداربسته بیسیمسئو کار حرفه ای  / تشک بادی /  رزرو هتل /  هتل اسپیناس پالاس / ثبت آگهی رایگان / دستگاه برش لیزر / خدمات نظافتی در مشهد / باربری / بسته بندی لوازم منزل / دانلود بازی اندروید , دانلود نرم افزار اندروید

» عجیب ترین رستوران های دنیا و طعم بی نظیر غذاهای ملل
» کرمان گنجینه تاریخ در دوره های مختلف تاریخی
» در زیر شهر اندیمشک چه می گذرد؟!
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | در راستای خورشید
» یزد | شهر نمونه ی گردشگری جهان اسلام
» پروازهای تهران به اربیل از سر گرفته می شوند!
» پیشینه تاریخی شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | قهوه خانه چینی
» چابهار | نگینی درخشنده در جنوب شرق ایران
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | کلونی
» معرفی نقش اسب کورد در صنعت گردشگری کردستان
» 10 کافه بازی تهران که میشه حسابی خوش گذروند!!
» معرفی فرهنگ بومی سیستان و بلوچستان!!
» بزرگترین منبع آب شیرین دنیا یخ زد!
» قدیمی ترین  پیتزا فروشی های تهران | پیتزا فروشی های قدیمی تهران
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | بزرگترین غار
» خارق العاده ترین قلعه های پنهان اروپا و دنیایی از رمز و راز
» نمایشگاه آثار معمار زندان قصر افتتاح شد!
» دیدنی های لندن در پناه هنر و زیبایی بی نظیر
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | نرمش صبحگاهی
» جیرفت کهن | برگی از کتاب تاریخ ایران زمین
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | جدل آرام
» برترین جاذبه های گردشگری چین | در سفر به چین به کجاها برویم؟
» طعم لذت بخش غذاهای معروف در شهرهای مختلف ایران
» تجدید دیداری با روستای هیر قزوین که اشک به چشم می آورد
» محصولات تراریخته برای سلامتی مضرند؟؟
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | دستیار ماهیگیر
» لوکس ترین هتل های جهان | هتل بلغاری دبی به لوکس ترین ها اضافه شد
» اقامتگاه های جنگلی برتر در جهان، پلی بین آرامش و صنعت
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | طوفان بیابان
» سفر به اشویل | بهترین تفریحات را در اشویل انجام دهید!!
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | تنها در مه
» 10 کار برتری که در ویتنام می توان انجام داد
» 10 مورد از بهترین شهرها و روستاهای دارای دریاچه در اروپا
» از بهترین کارهایی که می توانید در سانیبل فلوریدا انجام بدهید!!
» کرمانشاه دیگر علاف خانه ندارد!
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | جلوه کره سنتی در سئول
» معرفی 10 جاذبه برتر گردشگری در ناگویا
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | نانگل
» جشنواره بهاری کوردوبا، اوج شکوهی بی همتا
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | حضور آفتاب
» سوغاتی های محلی بوداپست | خرید از بازارهای بوداپست مجارستان
» اقامتگاه های ارزان جهان، راهی مناسب برای صرفه جویی
» فیلم های دیدنی درباره آفریقا، اوج غرور ملتی ستمدیده
» تفریح در جزایر مالزی برای گذراندن تعطیلات
» لوح سنگی قرن 17 به ایران باز می گردد!!
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | گرگ و میش دبی
» جاذبه های گردشگری و اطلاعات لازم در سفر به صربستان
» شرایط اعزام زائران به عراق تغییر می کند
» معروف ترین کتاب های آفریقای جنوبی، تجربه سفری مجازی و شیرین